Alla inlägg den 9 januari 2007

Av Kattis - 9 januari 2007 17:42

Dagen började klockan fem i morse. Då tyckte matte att det var dags att gå på morgon promenad. Äntligen morgon! Wilma var inte alls så förtjust. Hon gjorde allt för att inte synas. Hon kröp ner mellan kuddarna i sängen och snarkade högt. Men matte går inte på det trixet. Hon tog Wilma under armen och ställde henne i hallen och förklarade att man måste gå ut ibland, trots att man är trött. Vi var ut en lång stund, längre än en timma. Sen bar det av till mattes jobb....Men vi våkte hem tidigare idag. Då hann vi ta en eftermiddags tur när det var ljust också. Men det var regn och rusk väder. På ett sätt var det bra för då smäller det inte av en massa fyrverkerier, matte & Wilma hörde inte en enda idag. När vi kom hem var det mörkt. Våra kostymer var jätte blöta och ganska smutsiga. När vi kom in gick jag raka vägen upp i mattes säng, det är så mysig när man är lite kall...Wilma njöt av att komma hem och in i värmen. Hon valde ut ett av gosedjuren som fick sova med henne i soffan. Idag blev det noshörningen. Det var ju snällt...Igår var jag så himla duktig när vi tränade så vi har en tränings paus idag. Matte funderar på att bada mig. Hon tycker att jag luktar lite unket och är lite smutsig. Tycker själv att jag är ganska snygg just idag. Wilma tycker att jag ser ut som ett kottdjur när jag är blöt. Hon kanske har lite rätt... Kan inte hjälpa att pälsen blir burrig av sånt här väder!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards