Alla inlägg den 13 januari 2007

Av Kattis - 13 januari 2007 21:27

Dagen började inget bra. Gick upp vid 6 tiden. Nemo väckte mig. Men hur han såg ut! Hans öga! Tredje ögonlocket hade liksom fastnat. Så ungefär hälften av ögat var täckt. Såg inte bra ut alls. Eftersom jag är en väldigt orolig person fick jag typ panik. Avskyr när hundarna blir dåliga. Typiskt vi som skulle på en heldag med Rapport på bruksen idag! Gav honom lite ögon droppar. Gick ut på morgon rundan. Han var lika lycklig som vanligt. Men när jag tittade till efter en stund såg det bättre ut. Hmmmm..... SMS:ade till Ida, hon är nämligen djursjukvårdare. Hon är en PÄRLA! Hjälpte mig sist när han hade gjort illa klossingen, klokapselbrott. Tusen tack igen Ida! Hursom helst så åkte vi till kursen ändå. Ögat såg ännu bättre ut.Nu till rapport. Alltså villken häftig bruks gren! Men jag kan inte påstå att jag fattade allt....(är inte dum har bara lite otur när jag tänker brukar min sambo säga när det är lite trögt där uppe)...Det var MYCKET svårare än jag trodde. Men det var super kul. Men det skulle vara roligt om det kunde bli en liten tränings grupp. Dessutom var det roligt att träffa lite OTBK:are! Nemo skötte sig fint, han var duktig tycker jag. Jag hade min mat som jag skulle äta i bilen. Pasta sallad skulle JAG äta till lunch. Den låg i en påse som jag knöt ihop, la ner den i ryggsäcken och grog igen dragkedjan. Stoppade ryggan i skuffen eftersom Wilma satt i passagerar sätet. Jag har galler mellan baksätet och skuffen. Sen hade vi lite teori....sen skulle vi få prova på denna fantastiska sport. Skulle bara hämta mina vantar i bilen. Vad fann jag i bilen tror ni? Den lilla hunden hade ätit upp min mat! Ibland är hon....fantastisk....Hon hade klämt sig igenom gallret. På nåt sätt öppnat ryggan och påsen och plast byttan som salladen låg i. Då blev jag inte så glad kan jag säga. Men å andra sidan så var det mitt fel. Hon är helt otrolig på att komma åt mat så jag borde inte ha lämnat ryggan där. Allt som var kvar var en bit saltgurka och löken. Tack Wilma! Du är en frisk fläkt i mitt liv! Varför ska jag äta när du kan göra det?Hade i lite ögon salva i Nemos öga när jag kom hem. Nu ser det bra ut. Hoppas att det bara var nåt tillfälligt annars blir det ett besök på Ida's arbetsplats.Jag är trött. Nemo är trött. Wilma ligger i soffan mätt och belåten. Go natt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards