Alla inlägg den 7 augusti 2007

Av Kattis - 7 augusti 2007 17:13

Vi var ju till Fjällnora och badade i går. Inte jag men Wilma och Nemo. Nemo fick bada en stund med våran kompis Ida. Gissa om han blev överlycklig! Matte är så feg och tråkig tycker han. Han simmade och hoppade från bryggan. Wilma tog det lite lugnare. Doppar tassarna lite försiktigt, står och skäller en stund och sen flyter hon ner i vattnet som en liten kork. Guppar en stund och flyter sen iland igen. Hon föredrar att leta gammalt fika bröd på stranden. Inget går upp mot en bulle som legat i vattnet ett tag och blivit upplöst eller en gurk bit som legat på någons smörgås, ja det kanske till och med finns en liten mini micro smula smör på den...Marie kex finns det alltid på tranden säger Wilma....Mmmm gott!!


Har jobbat idag, kul. Hundarna har fått vara hemma själva några timmar. Jag åkte hem lite tidigare idag. När jag kom innanför dörren tittade fyra trötta ögon på mig. -Va?? öhh....vahettere..kommer ru nu elle? tyckte Wilma. Nemo greppade i vanlig ordning ett mjukis djur som han tryckte upp i ansiktet på mig när jag skulle krama honom. Man är alltid välkommen hem, det känns fint.


I kväll ska jag springa. Jag kommer att svettas som en tok. Men det är det värt. Hundarna ska få vara hemma då. De är så trötta av värmen. Nu ska vi åka till Tobbes kompisar en stund.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards