Alla inlägg den 10 oktober 2009

Av Kattis - 10 oktober 2009 21:28

Mmmm...och jag somnade framför tv:n. Så intresserad är jag. Nu ska jag ta en kvällis med hundarna sen är det nog lika bra att gå å sussa. Är typ jätte trött. Ja....hoppas Sverige vinner......men det står just nu 0-0. Så långt e jag me'! God natt då!

Av Kattis - 10 oktober 2009 18:47

MMS-bloggning  

Lilla Wilma blir nio år idag! På sin födelsedag har hon fått lite mat av oss. Gott tyckte hon.... Hon får inte så mycket eftersom hon lätt lägger på sig....på bredden. Nemo fick även han lite gottis..... I morgon hoppas jag att vädret är bra, då ska vi ha en mysig skogsdag!

Av Kattis - 10 oktober 2009 15:43

I morse åkte vi till skogs och tränade sök. Jätte kul var det även idag. Det var Carina Sara Nina och Mia och jag som tränade idag. Mia kom lite senare och Carina åkte lite tidigare. Det gick bra för oss idag. Beslöt att köra på precis som förra gången. Hitta övningar med godis och lek hos figgen. I början tog han liksom bakvägen till figgen. Men sen kom han på att han skulle springa rakt ut på mina linjetag (eller dirigeringar eller vad det heter?). Häftigt när man inser att det funkar! Han va jätte duktig idag. Jag fick även prova på att vara stighållare. Ville inte först men de är så snälla och hade full förståelse för att det kunde bli tokigt. Men det gick ganska bra... Och som sagt de är ett gäng toppen bra människor som hjälper till när man inte vet hur det ska vara. Det gick bra för de andra också. Carina blev lite less på sin gula tokstolle Tonic. Han stack visst på vilt vid ett tillfälle så då var det liksom slut tränat för hans del. Han som var så duktig till en början. Gjorde bra markeringar på de första figgarna och även tomslagen tror jag var bra. Men sen blev det som det blev. Efteråt gick vi igenom varje hund hur det hade gått. Det är så bra och roligt tycker jag. Man får en massa bra tips och råd man kan dra nytta av =) Det gillar jag. Sen är det intressant att höra hur det gått för de andra hundarna. En riktigt kul dag!


Nemo är trött nu. Vi gick en timmes promenad i morse innan söket....det kanske inte var så smart?? Men det borde ju inte vara så jobbigt. Ska leta reda på hans täcke också. Det är bra att ha det i bilen, vänte tiden blir ju lång i söket. Nu är det faktiskt ganska kyligt. Hoppas det blir sök nästa helg. Kanske ska vi prova lösrulle då? Vi får allt se. Idag var han iaf taggad och motiverad till tusen.


I morgon ska jag och Jenny träffas i Järlåsa. Vi ska låna en åker av brorsans kompis som är bonde. Diezel ska få prova på appellspår. Då ska Wilma få spåra också. Nemo får nog göra lite uppletande. Nu ska jag städa lite. Ha en fortsatt bra lördag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards