Alla inlägg den 20 oktober 2009

Av Kattis - 20 oktober 2009 19:48

Fy vad det känns tungt, kallt och mörkt. Man blir deprimerad. Det är trist att vara trött. I morse sov jag lite längre för jag var såååå trött. Wilma mår bra i sin tass. Nemo har tråkigt. I morgon ska jag ta mig i kragen och åka och träna. På UBK tänkte jag. I går var vi till Örsan och hälsade på familjen B (jag gör som så många andra och skriver bara en bokstan...?...). Mio pojken hade ju födelsedag å allt. Vi tog en promenad och fikade lite. Mathilda (....nu har jag slutat med bokstäver.....) hade gjort sin super goda choklad kaka. Den är så goood! på promenaden passade Nemo och Mio på att lattja lite....bara liiite.... Nemo är ju trots allt en ganska så vuxen hund, eller rättare sagt Mio börjar bli och då blir ju saker och ting på ett annat vis. De hade lite dragkamp med Nemos reflexhalsband. Hade tagit av det eftersom vi passerade en fotbolls plan. Hundarna började springa och jag är lite nojjig att de ska fastna. Det hände ju Nemo och hans syster. Det är så otäckt! Ja de började iaf dra i varsin ände. Halsbandet var väldigt elastiskt. Det blev läääängre och läääängre..... Nemo stod bara helt stilla och Mio kämpade och drog. Nemo stog stilla och väntade nog på att Mio skulle sluta dra. Och det gjorde Mio. Pang!!! En sån smäll på nosen måste ha gjort jätte ont. Men Nemo stod kvar och blinkade med sina förvånade stora vackra ögon! Sen tog han sats och sprang vidare. Med Mio efter sig......


Nu ska jag inte göra mer idag. Dax att göra kvälls sysslor! Go natt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards