Alla inlägg den 17 november 2009

Av Kattis - 17 november 2009 20:51

Ja då kan det bli såhär!!


Av Kattis - 17 november 2009 19:18

Hujeda mig vilket invecklat moment. Jag börjar inse nu vad alla snackar om..... Jenny och jag hade en timme bokad med Mia idag. Jag och Nemo ville träna på rutan, treans ruta. Fick bra tips på hur vi ska träna. Nemo har svårt, jätte svårt att stå kvar. Men han förstod snabbt att han skulle stå stilla och inte hitta på egna grejjor. Vi ska öva på närmare avstånd, att han ska vara helt säker på vart han ska liksom. Och att jag ska hämta honom. Inget springande fram och tillbaka när det inte blir riktigt bra, utan då måste jag vara mer noga och gå in och visa. Jag är slarvig. Sen gick vi igenom framåtsändande. Ja....hur f-n ska man få till det ra???? Men nu har vi börjat lite smått iaf. Och han förstod-mer än vad jag gjordeFlört! Kul att börja träna på något nytt. Jenny och jag värmde upp lite innan Mia kom. Då tränade jag och Nemo på inkallande med ställande. Han tvärnitar! Det funkar! Jag förstår inte hur det har gått till! Det har tagit några år! Ska träna på som jag gör nu med både handtecken och STAAAANNNA!!! Sen kan jag ta bort handtecknet, det kommer att funka! Bara att träna in läggandet också.... Undrar hur många år det tar? Skämta ba....


Jenny och Diezel tränade på fotgåendet och apporteringen. Hon fick mycket beröm för hans fina fotgående. Och hans "dåliga svängar" var inte alls dåliga idag. Jätte roligt!Glad Det är bra att hon får höra av Mia att hon ÄR duktig. Hon och hennes spunkiga rottis. Sen har de ju haft lite problem med apporteringen. Han vil absolut inte ta den, den är jätte äcklig tycker Diezel. Men Mia botade det idag. Matte måste vara mycket roligare och de kastade apporten istället. Skojade lite. Då blev Diezel jäkligt taggad. Ja, snart startar Jenny och Diezel sin tävlings karriär! Underbart! Så roligt att Jenny får känna att det går så bra, hon tycker själv att det är raka motsatsen ibland.


För övrigt har det varit en vanlig jobbar dag idag. I morgon blir också en sån där vanlig...jobbardag. Glad



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards