Alla inlägg den 15 november 2009

Av Kattis - 15 november 2009 19:04

Handlat och städat lite. Sen är det ju kloklippardag idag. Wilma hatar det, det är otäckt tycker hon. Men jag klippte så fort jag kunde. Det är det ända rätta så hon slipper eländet. Så nu är det gjort! Nemo är jätte trött....ligger fortfarande vid mina fötter och sover. Ser inte framemot att gå upp före fem i morgon bitti. Isch.....det är hemskt. Men jag ska jobba i Stockholm i morgon, det blir ju kul. Hare nu ra!

Av Kattis - 15 november 2009 15:34

I morse träffades i ett gäng för lite sök träning. Det var Sara/Benny, Åsa/Siri, Mia/Puma och jag och Nemo. Det var blött och regnade lite. Men det var så kul och alla var jätte nöjda med dagen. Det gick bra för alla. Det är också en bra skog att träna i tycker jag. Nemo fick träna med lösrulle och påvis idag. Var lite skeptisk till om han skulle lämna figgarna när han tagit rullen, men han fixade det galant. Lite tveksamt nån gång bara..när han började bli trött. Ska tillägga att han var lite trög idag på slutet. Efter gårdagens strapatser..... Han letade jätte bra och vi fick till hyffsat fina skick idag. Ingen tveksamhet i dag inte. När han gått på sista figgen och vi ropade -Vaaar eee stiiigen????? - Hääääär ääääär viiii!!!!! ropades det från stigen. Nemo som då var helt slut blev jätte taggad att ta sig till stigen. MEN.......han sprang åt fel håll! Han sprang rakt ut i skogen igen! Då var det blankt vill jag lova! Eller så trodde han att vi buntat ihop alla bakom en sten inne i skogen.....ja jag vet inte vad han tänkte på...... Mattes tokstolle. Ja det var en lyckad och jätte rolig sök dag. Nemo har rullat ihop sig till en liten boll och sover nedanför mina fötter.


När vi var klara ringde jag till Jenny. Så hon kom. Jag gick ut ett spår till Diezel. Sex pinnar plus slutpinne och godisbytta på slutet. Under tiden tog vi en promenad...inte riktigt lika lång som igår.... Sen fick Diezel spåra. Han spårade galant. Inga tveksamheter, det har verkligen lossnat! Han är så duktig. Jätte roligt!


Nu ska jag åka och handla sen är det bara sätta igång å städa. Tjohoo va kul! Ha det så bra allihopa!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards