Alla inlägg den 14 november 2009

Av Kattis - 14 november 2009 18:22

Fy vilken dag det har varit i dag. Träffade Jenny för vi skulle träna med hundarna. Uppletande och spår. Jag gick ut ett spår till Diezel och Jenny. Med fem pinnar en boll och slutpinne + godisbytta på slutet. Sen skulle vi bara ta en promenad i Lunsen skogen. Promenaden slutade med att vi kom bort fel och iväg. Helt åt skogen rent ut sagt. Tror vi var borta tre fyra timmar. Sista timmen var det mörkt med. Jag var riktigt rädd ett tag. Batterierna i mobilen tog slut också så den tvärdog, när annars om inte nu liksom? Men vi kom ut på andra sidan skogen. Ringde till min sambo med Jennys telefon, som vi inte trodde hon hade med sig till en början, och talade om hur det var. Att vi var vilse och inte visste vart vi var. Han drog iväg och letade efter oss. Min hjälte! Som tur var så kom vi tillslut ut på en grusväg. Tobbe hittar jäkligt bra och lyckades lista ut var vi var. Jag fattade inte alls hur vi kom dit vi kom kan jag säga. Så läskigt!


Tobbe skjutsade tillbaka oss där vi parkerat bilarna. Spåret! Ja, det var mest bara på med spårlina och sele på Diezel. Vi såg inte ett skit. Men det var bra! Diezel tog oss runt och hittade alla apporter bollar och godisbyttor. Han fick jobba helt själv, och det gick ju super bra. Duktiga duktiga hund! Nu är hundarna trötta precis som jag. Nu ska vi ta det lungt. I morgon blir det ju sök träning igen! Och min fantastiske sambo har ju lagat "norken" också! Ja han är fantastisk den där Tobbe!

Av Kattis - 14 november 2009 10:55

Vi sov till strax före klockan nio. Det var välbehövligt. Somnade i vanlig ordning framför tv:n när det var Idol. Calle och Mariettes duett var ju bara så bra! Den såg jag iaf. Vi har hunnit med en skogs promenad. Lite trist att det regnar bara. Slaskigt och skitigt......... Wilma fick plötsligt rabies och attackerade Nemo allt hon kunde i skogen. Gud vad dom sprang, det är så roligt. Provade ett inkallande med två ställanden. Jäklar vad bra det gick! Hoppas att det håller sig såhär nu! Det vore så skoj om det här momentet ville fungera. Nu ska jag fundera ut något att göra. Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards