Alla inlägg den 7 november 2009

Av Kattis - 7 november 2009 20:49

Och vi har haft besök. Jenny och Stefan har varit här. Vi åt smörgås tårta. Den var väldigt god. Hade faktiskt gjort den själv! Jenny och jag tog en sväng med hundarna. Wilma bajsade typ fyra gånger. Så kan det gå.... Sen tittade vi på filmen som Tobbe fick i present av familjen Berglund. Nemo är ganska trött efter dagens sök träning. Just det! Har visat Tobbe den trasiga "norken". Han ska fixa den åt mig, det är bra med händiga karlar! imorgon hoppas jag på att hinna träna lite med Nemo och att gå en låååååång promenad med hundarna. Bara njuta av att det är söndag helt enkelt. Snart är det ju måndag. Jag ska åka till Stockholm då, lite nya arbets uppgifter som jag hoppas blir roliga. Ha det så bra! Go' kväll!



Av Kattis - 7 november 2009 16:07

När man har en liten liten pytte råtta hemma......


Av Kattis - 7 november 2009 15:04

Ja så kallas Wilma när hon gjort dumma saker. Det händer lite då och då. När hon gör tokiga saker har det oftast....näää endast med mat att göra. När jag kom hem efter våran träning hade lilla råttan brutit sig in i Nemos foder säck. Tur att hon har vassa små klossingar och stooooor mun! MEN! Det är inte hennes fel, det är mitt fel. Jag skulle såklart ha ställt undan den. Säcken är nyinköpt och står på golvet i köket. Det konstigaste är att hon inte har ätit så mycket. Hon är inte tjock om magen....nja lite men inte alls som hon skulle kunna vara. Ja så kan det gå. Jag är för slarvig! Så är det när man har en liten liten råtta! Vi får nog ta en till liten promenad snart. Finns risk att det snart är dax för nummer 2 för hennes del! Ha en fortsatt bra lördag!

Av Kattis - 7 november 2009 15:02

En bild på Nemo strax innan det var våran tur att börja leta gubbar i skogen!!


Av Kattis - 7 november 2009 14:39

I dag var vi i Storvreta och tränade sök. Det var Carina/Tonic, Sara /Benny, Nina/Ester, Mia och Puma+brun hund.....minns inte vad hon hette och jag och Nemo. Mias bruna hund var inte med på söket utan spårade efteråt istället. Det gick bra för mig och Nemo. Idag tränade vi vanliga hitta övningar. Första skicket blev lite oklart. Då sprang han några meter ut sen vek han av till höger. Men jag ropade in honom och skickade om. Fick till hyffsat raka skick. Inget spring åt olika håll. Jag är verkligen nöjd med det. Skruven lostnade på Nemos "norkis" så slangen hängde löst. Så vi fick träna utan den idag. Det blev sju skick idag. Han var super taggad och motiverad till tusen. Toppen!!


Saras jycke var lite intresserad av dofter idag, troligen vilt. Men hon hade en plan B. Så det blev bra till slut ändå. Ninas boxer Ester är jätte duktig. Det gick bra för Carina och Tonic också. De ska ju tävla snart. Såklart hejjar vi på er och håller alla tassar och tummar! Mias Puma glömde delvis bort att hon hade en nos som faktiskt är bra att använda när man tränar sök. Men det löste sig bättre efter ett tag. Men hon var super duktig ändå. Det är sådan otrolig fart i den hunden. Alla var nöjda och glada efter dagens träning.


Jag måste bara påminna figgarna om att Nemo ska hållas lite på avstånd. Han är väldigt kärvänlig. För kärvänlig! Han hinner blöta ner hela figgens ansikte med saliv innan de ens hinner tänka! Men jag tror att det lugnar ner sig när vi börjar med lösrullen. Har ju bara tränat hitta övningar ett tag nu eftersom han har saknat motivation lite granna. Rulle och påvis har han liksom förstått av sig självt. Nu har vi lite att tänka på till nästa träning!


TACK! För en jätte trevlig sökdag. Det är toppen att träna med er!!!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards