Alla inlägg under oktober 2010

Av Kattis - 23 oktober 2010 09:28

Sov i soffan nästan hela kvällen igår. Så trött! I morse väcktes jag av min kära flatte. Han tyckte att det var dags att kliva upp och att jag inte skulle vara så tråkig. Han borrade in sin nos i mitt ansikte och apporterade en strumpa i vanlig ordning. Det finns inget bättre uppvaknande. Han är alltid så glad min Nemo och det gör att man blir så glad själv. Vi har tagit en kortara rast runda. Trodde det var snö ute, men det var frost. Jätte fint! Snön kan lysa med sin frånvara ett tag till....


I dag ska jag fixa lite hemma. Hade velat åka och titta på tävlingen i Tierp, men jag har ingen bil idag. Tobbe ska byta kamremmen och inte vet jag-men kan det vara klokt att byta till vinter däck?


För övrigt har jag hittat en kurs jag vill gå. Hundkurs!!! Har anmält mitt intresse. Men jag är tveksam till att vi kommer med för jag tror att det är massor som tänker samma sak. Men jag hoppas att vi får en plats!  Det vore så roligt!


Nu ska jag sätta igång här hemma så jag kan ut och träna med hunden sen! Ha en bra lördag!

Kolla in den här söta figuren!!   



Av Kattis - 20 oktober 2010 20:38

Vi blev brutalt väckta i natt strax efter klockan två. Det knackade på dörren. Vi satte oss upp i sängen. Sen bultade det igen på dörren. Nån försökte lysa in genom fönstret med ficklampa. Tobbe for upp och kikade ut genom vardagsrums fönstret. Hjärtat hoppade i bröstkorgen. Fy fan vad rädd jag var! Men vad fan det är fullt med folk utanför svor Tobbe. Wilma skällde som en tok. Nemo betedde sig märkligt. Jag for mitt snabbaste upp och fattade inte ett smack. Hörde röster och folk som gick utanför. Tobbe öppnade dörren. Utanför stod familjen Eriksson. Polis och brandkår. Vedboden stod i brand! På med kläder och ut. Släckningen var i full gång. Otäck känsla. Kan man säga att det var "tur" att det var vedboden och inte nåt av husen!?? Ett gigantiskt moln var allt vi såg. Brandmän både här och där. Vedboden ligger nära husen. Särskilt Ronny och Åsas hus. Så läskigt tycker jag. Har varit lite skärrad hela dagen. Har varit vaken i 18 timmar.... Nä det här har varit en riktigt läskig dag! Nu vill jag bara sova........ Ingen brandorsak är fastställd.


Nu är min dag slut. dags att lägga sig i den efterlängtade sängen. Hoppas bara jag orkar upp i morgon, god natt!

Av Kattis - 19 oktober 2010 17:37

Det bara är grått och trist. Och det blir så smutsigt efter hundarna av detta eländiga väder. man torkar tassar och små hund magar i ett.....iaf Wilmas lilla mage.....


I går åkte jag och Nemo till Ubk och träffade Anna, Carina, Maria, Malin och Eva. Det var så länge sen. Jätte roligt att träffas. Nemo hade mest spatt hela kvällen och var mer i luften än på backen. Planen var att träna FF och göra stoooora belöningar. Men han var så speedad-vet inte vad det var riktigt! Så vi tränade bara lite granna, han trängde och skuttade sitt allra värsta. Då fick det bli en annan plan-plan B! Inkallande med ställande och läggande träning. Mycket bättre. Han fick utlopp för massor av energi. Det gick bra också, så roligt!


Vi passade på att prova en metall apportering, det behöver vi knapppt träna på. Han gör det så bra han kan..... I plan A ingick även träning av fjärren-den planen fick vi också lägga ner eftersom han verkade ha tagit nån slags "uppåtmedicin"  , eller bara fått lite vanlig flatte spunk sjuka!   Men det är underbart att han gläds så åt vår träning! Carina visade mig stegen. Har vi ju inte pysslat nåt med alls. Nemo tyckte det var så kul, så kul att han sprang upp och ner ungefär tio gånger jätte fort  ! Jag han aldrig med att klicka på sista trappsteget, då var han redan nere..... Vi gjorde en gemensam platsliggning också. Sen pratade vi en massa strunt också.


Nu ska vi vila från träning i några dagar. Ska lägga upp en bra tränings plan. Vissa saker måste vi träna mycket på så att det håller bättre på tävling. Sen måste JAG bli bättre på att belöna! Är riktigt riktigt tävlings sugen nu.................

Av Kattis - 17 oktober 2010 19:28

Men jag är så nöjd ändå! Vi tävlade på Östahammars BK. Vi var fem i trean, vi blev tvåa med ett andra pris. Ingen av oss tog första pris idag. Trean är förbannat svår!


Sittande i grupp: 10

Platsliggning: 7,5 Tokflatten reste sig på tillbaka vägen! Fattar noll?

Fritt följ: 8 vårt bästa moment, jätte nöjd med poängen, några små missar i backandet och trängde lite vid nåt tillfälle....

Sättande: 10

Ink med ställ o lägg: 5 Han bara sprang! Tjohooo!!!!

Rutan: 7 DK start, DK läggande. Men jag blev mitt lyckligaste för att vi klarade det! Första gången vi fick göra en "hel" ruta!!!!

Hopp o apport: 10

Metallen: 8 Tveksamt gripande, DK hand, tempoväxling

Vittringen: 6,5 Tuggar, DK ingång. Ja han tuggade på den fina pinnen och därför blev ingången ngt långsam....

Fjärr: 5 DK sitt, backar halv längd. Fjärren började perfekt. Men när det var två skiften kvar missförstod han sin dumma matte så han började backa.... Det blev bara trams av sista kommandot.... Fick säga sitt två tre ggr, sen ligg typ två gånger. Så kan man ju inte hålla på!  

Det blev 237 poäng. Saknades 18 poäng för uppflytt idag...


Idag var mina nerver där de skulle, hela jag var lugn och som jag ska vara! Det påverkade min hund enormt mycket. Han gick så bra! Det kändes äntligen roligt! Bra arrangerad tävling, ordning och reda. Jätte bra och trevlig klubb! Bra tävlingsledare och domare  !! Jag är så glad! Känslan är enorm....


Äntligen är vi på g igen. Har anmält till fler tävlingar. Bara att köra på!





Av Kattis - 17 oktober 2010 06:58

Den allra värsta sorten.... Mår nästan illa. Sitter här och häller i mig kaffe. Det känns som om det är koffein huvudvärk. Då hjälps det inte med värktabletter. Började igår kväll. Har varit vaken från och till hela natten. Sovit illa..... Vill fortsätta sova..... Men idag är en viktig dag. Nemo och jag ska tävla idag om sisådär två tre timmar. Klarar det inte med huvudvärk! Kan inte tänka då. Så typiskt. Men jag ska fortsätta dricka kaffe.  Nu är det utgång med hundar som gäller. Ha en bra dag!

Av Kattis - 16 oktober 2010 14:42

Det blev drygt två timmar vi skrotade runt i skogen. Härligt ute. Diezel var väl inte sitt kuligaste idag. Han stack flera gånger men kom tillbaka på en gång. Men det är inte vidare värst kul iaf. Dumma hund! Nemo försökte leka med Troja. Det var lite gulligt. Men de slutade med att båda sprang sida vid sida för ingen ville jaga....båda ville bli jagade.... Sötnosar! Wilma fick stanna hemma. Hatar att lämna en hund hemma, men vad ska man göra...


Nu är det bara lägga sig i sängen och glo på tv en stund!

En bild på min flatte....................

  




Av Kattis - 16 oktober 2010 09:13

Kallt ute, men blå himmel, det blir en fin dag idag. Vi har varit ut på en kortare sväng då Wilma fortfarande är lite halt. Hon är mycket bättre men ska få vila någon dag till innan det blir tal om nån längre sväng. Tur att det blir bättre!


En liten bild på den sjuke..........  


  


Nemo är pigg idag. Det är bra. Vi behöver all energi till i morgon....  

Av Kattis - 14 oktober 2010 18:43

...........att träna flatten idag. Han hade för övrigt flattefnatt idag också. Men det är bara bra. FF blev möjligen lite för ivrigt och då kommer han liiiite långt fram. Vi började med två skick på rutan. 25 meter utstegade. Det gick jätte bra-inget dirigerande alls. Min nya "rutamedsnöre" är faktiskt bra. Ställ o lägg gick hyffsat också. Det är fortfarande svårt att veta var jag ska ställa och hur snabb han verkligen är. I dag gick det i turbo fart! Stegförflyttningarna ska vi jobba mycket mer på. Det är så svårt bakåt och till vänster. Nu är det vila i några dagar. Träningsvila.


Diezel o Jenny har en riktig tränings topp just nu. Han går väldigt bra. Tänk om hon haft en tävling inbokad  ! Det hade varit lägligt..... Kommer inte sluta gnata på henne!


Marika var med också idag. Men sina gulliga chihuahua gossar Gizmo och Rufus. Jag kan ju bara nämna att de små dvärgarna är galet söta. Galet trevliga också för den delen. Nemo tycker att Rufus är kul, Rufus tycker inte att Nemo är kul alls....


Hade långkallingar på mej idag. Värsta understället. Det har varit så kallt och det var underbart att känna sig riktigt varm i blåsten. Snart är vintern här igen. Den kallaste på tusen år var det nån som sa......   


Nu ska jag lägga mej i sängen och glo på tv en stund. Underbart med tv i sovrummet! Kanska råkar somna för jag är riktigt trött i huvudet idag....


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards