Alla inlägg under oktober 2010

Av Kattis - 6 oktober 2010 04:40

Har varit vaken sen kvart över tre. Helt galet, brukar inte ha problem att sova. Så nu gick jag upp istället. Då kan man ju lika gärna göra något istället för att ligga i sängen och fundera på varför och att man ska sova. Gissar att jag kommer vara heltrög om några timmar när jag är på jobbet.


I går tränade jag för Mia. Hade bestämt träning med henne för att vi skulle träffas för att gå igenom helgens bravader. Hon tyckte jag skulle vara jätte nöjd med ett andra pris. Naturligtvis är jag det. Men det var andra saker som inte kändes bra. Mina nerver. Därför har jag bestämt att nu vara tyst om nästa tävling. Sen var det inte alls så att jag sa redan innan sagt att det inte kommer att gå-glöm det! Då hade jag absolut inte anmält mig. Jag tilhör inte den skalan av människor som provar om det går-jag vill känna att jag har en chans att lyckas. Men det är något helt annat. Däremot sa jag inte att det självklart skulle gå vägen heller. Men saker förvrids lite ju fler som pratar om det.


Vi gick igenom det som kändes svårt. Rutan eftersom vi nollade den. Vi kom fram till att han går att skickas på ca 22 meter-längre bort än så går icke. Så vid 23 meter blev det mycket svårare. Sen ställde jag inte ut rutorna själv, vi använde två, det ska jag inte göra (ställa ut den själv alltså). Efter ett par gånger ändrade Nemo sitt beteende och började tänka. Fantastiskt att uppleva. Han var galet duktig! Till slut kändes alltihopa jätte skojsigt.


Stegförflyttningar bakåt kan vi ju inte. Har jag upptäckt. Det är svårt tycker både Nemo och jag. Fick jätte bra råd hur jag skulle gå till väga. Sen gick vi igenom fria följet. Vårat absolut bästa moment! Som inte gick bra på tävlingen. Mia förklarade och kommenderade mig och Nemo tills det funkade. Känslan hade liksom försvunnit. Jag har börjat att gå stelt långsamt och svänga vet jag inte ens hur jag ska göra. Så det blev en långspark i rumpan! Jag är alltid så sentimental och gråter för allting. Jag blev så glad att en liten tår nästan kom...... Inte för sparken utan för att det gick så sjukt jätte bra. Mia är så duktig och jag är galet glad att jag har henne!!!


Så är det med det! Ha en bra morgon allihopa. Det ska jag ha. Nu är det dax att göra morgon bestyr och ta en morgon promenad för att sen åka till jobbet. Kram da!








Av Kattis - 3 oktober 2010 17:36

.....har vi varit på idag. I Örsan, Mickelsmäss. kul men mycket folk. Handlade endast ätbara saker. Stefan hängde på också, trevligt. Men han har inte slutat röka, jödrans filur! Ta dig samman en dag brorsan och försök igen! jag hejjar på dig-du kan! Själv är jag stolt att ha varit rökfri i snart 8 månader. Satan i gatan! Det är bra!


Hemma hos syrran provade jag en rutan som hon fick ställa ut. Men han var totalt fläng i bollen idag-hur fan ska vi lära oss den där förbannade rutan??? Han fatta noll. Nu är det vila vila vila... Lite irriterande när han blir spunkig och helt spattig! Som sagt nu blir det vila i några dagar.


Jag har anmält till en tävling till. Har hittat en dags kurs som jag hoppas att vi ska få gå. Det skulle vara jätte roligt! Har hittat en kennel som verkar helt perfekt.... Jag vet att jag tjatar men nån gång ska jag ha en flatte till. Då är det ju bra om man är lite förberedd.


Nu ska jag fortsätta göra ingenting! Kram på sej!!

Av Kattis - 2 oktober 2010 17:42

Det var ett tag sen jag tog mig tid att skriva lite. Det har hänt lite saker sen sist....


Jag har sprungit mitt första lopp. Lidingö tjejlopp. Det var jobbigt, tungt! Men jag kämpade på bra. Tog mig runt på 66 minuter. Är nöjd. Men man kan alltid bli bättre. Men å andra sidan tror jag att om det inte hade varit trängsel och annat så hade man kanske kunnat komma runt på timmen. Sussi och Annika gjorde jätte bra rundor också.


I dag har jag och min förträffliga flatte tävlat lydnads klass III. Jag hade ingen koll på mina nerver, riktigt dålig i magen och svettades hela tiden. Inte så kul för min hund att vara med mig när jag är sån. Vad har hänt med henne då? undrade han säkert...


Hur det än var så fick vi start nummer ett. Sittande i grupp gick bra, platsliggning också. Fria följet var skit dåligt, han var ofokuserad för att jag var det. Sen missade jag att "nysa" honom innan. Så han fick en trälig nysattack i början.... Vilket gjorde att när vi skulle göra stegförflyttningar bakåt nös han.....så dom två stegen bakåt gick bra! Har problem där annars. Sen var det en liten trång plan med roliga traktordäck på som han blev nyfiken på-hade INTE inträffat om vi haft ett bra fotgående!!!! Dåliga halter segt och eländigt. Inkallande med ställande och läggande är ett av våra favvo moment numer-han har förstått, jag med-men jag skrek i skev stämma fram mina kommandon så han blev jätte tveksam. Sen var det rutan. Han ju också funkat så bra. Men ett moment jag aldrig vet hur det går med. Vi nollade rutan. Han såg inte alls vart han skulle. Det höga gräset och den märkliga placeringen av den gjorde att INGEN hund hittade den! Den stod i ganska högt gräs framför ett fårstängsel med ännu högre gräs längs med stängslet. Ja men det måste varit det att hundarna hade svårt att uppfatta den? Resten gick bra. Det slutade med ett andra pris och en andra placering. Inte dåligt igentligen! Hade vi fått NÅ'T poäng på rutan så hade vi klarat det! Ingen i klassen tog första pris. Vi fick stå på pallen iaf. Det var kul ändå!


Vi kommer att klara det en dag! Vi ska fortsätta kämpa på, för vi ska tävla elit klass en dag! Jag och Nemo ska klara det! Nästa tävling blir troligtvis i november nån gång. Nu ska vi vila tills på tisdag-då ska jag träna och gå igenom vad som inte gick bra!


Tack å hej sålänge!






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards