Direktlänk till inlägg 19 december 2010

SLUTAR NOG INTE SNÖA......

Av Kattis - 19 december 2010 20:32

................................  det tar liksom inte slut känns det som. Och kallare ska det bli också. I dag åkte jag och hundarna återigen in till stan. Där träffade vi Jenny och hennes rottis. Vi gick igenom gågatan och runt Flustret och lite var stans. Wilma tyckte det var väldigt spännande och tycker om att spatsera bland alla människor. Sen hittade hon ett å annat att stoppa i munnen....ett stort plus förmodligen  , men det tyckte inte hennes matte var lika kul.


Har varit små trött hela dagen. Men jag har klippt Nemos öron och hals lite. Vi ska träffa en riktig flatte tjej nästa vecka. Hon har släktingar till Nemo. Han ser förmodligen ut som en risbuske i andras ögon. Men jag ska försöka snygga till honom en aning innan dess. Svansen och halsen är tyvärr svåra att få till. Det är liksom nackdelen med att man inte springer i ringen längre-hunden blir liiiite vildvuxen. Ska faktiskt fråga henne om hon nån gång...kanske till sommaren vill ta sig an hans kostym. Han är väldigt snygg när han är "utställnings fin"!


I går när vi var till mässan gick vi förbi ras torget. Då hände det sig i vanlig ordning att jag hamnade hos en av mina favorit raser.....då blir jag som ett barn.... Cavaliererna!!! Deras päls är som silke och deras ursöta ansikte får en att smälta! Nån gång hoppas jag att det flyttar hem en Cavalier till mig. Längtade faktiskt lite efter att få ställa ut när jag stod där och tittade i vid flatte ringarna. Många fina flattar sprang runt i ringen!


I morgon ska jag till frissan, tror jag! Minnet är lite si och så....ligger i släkten tror jag! Ha en bra kväll!

 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

20 december 2010 13:00

Håller med, nu får det allt räcka med snöandet fast, vad vore en jul utan snö *L* Här gillas också Cavalierer vovvar ;)

Önskar er en God Jul & Ett Gott Nytt År!
Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

26 december 2010 16:27

Ja hoppas det blir mildare väder nu...några minus räcker gott o väl så man kan vara ute med sina fyrbenta!

Önskar er detsamma!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards