Direktlänk till inlägg 25 april 2011

ELIT DEBUTEN!!!!!!!

Av Kattis - 25 april 2011 15:58

Ja nu har vi gjort det! Det jag alltid drömt om (sen jag skaffade hund), det jag sagt att jag ska göra om det så är det sista jag gör. Tävlat Elit klass lydnad!! Vi for till Valbo BK och var där till strax före nio. Samlingen skulle vara 10:30, men blev typ två timmar försenad. Fick start nr 4. Jag var så nervös att jag trodde jag skulle kräkas och sen svimma och sen nog dö!  Men tänk-jag överlevde! Överlevde hela tävlingen. Resultatet blev följande:


Sittande i grupp: 9 Nosar

Platsliggning: 10 WOOOOWWW!!!!!!!!!!!!!!

Fritt följ: 7 Bra för att vara elit, men jag är inte nöjd!!

Dumrutan: 5 ville inte stå eller sitta, sent, många kommandon

Rutan: 5 Jag är jätte glad o nöjd att han hitta rutan överhuvudtaget!

Apportering m dirigering: 0 Han struntade i konen, när jag väl fick honom dit var han sned så han tog mitt apporten......

Hopp metall: 8 snett avslut

Vittring: 8 Smaskig pinne, tugg tugg....

Fjärr: 0 Vårt allra bästa säkraste moment, han var helt slut så han missade de två första skiftena....


183p. Nemo var fantastiskt duktig som höll en hel Elit! Jag är väldigt imponerad att han var så duktig trots två dumma nollor. På't igen. Jag VET att vi klarar det. Och fy fanken var roligt det är att tävla, trots några missar. Nu har vi provat, vet att vi kan.


Pratade med en massa trevliga folk. De trodde vi gjort det här förr för jag såg så säker ut och det var så snyggt det vi gjorde sa nån. Tjolahopp, jag höll på att svimma av nervositet på väg in på planen. Therese sa så fina värmande ord som jag för alltid kommer bära med mig! Tack för det! Så "lite" gör så jätte mycket!


nu är det bara att anmäla till fler tävlingar, men framförallt träna mer! Vi ska klara det jag och min underbara bästaste flatte!!!!!!!!!!    Nästa gång hoppas vi på svalare väder för fy sjutton vad det var varmt............



En bild från ett tidigare träningstillfälle!

 

 
 
Ingen bild

Leffe

25 april 2011 16:32

Grattis syrran!

Kattis

25 april 2011 17:43

Tack! jag är stolt över min hund, stolt som en tupp faktiskt! men nästa gång satsar vi på att inte ha några nollor-dom suger =)

 
Ingen bild

Sussi och mio

25 april 2011 16:34

Grattis igen!Jätte duktiga är ni va kul att du blev så taggad den känslan är så himla skön,Kram

Kattis

25 april 2011 17:42

Tack! Ja jag liksom vet inget bättre o vill inget hellre än att bli duktig med min älskade hund=)

 
Ingen bild

helena hagström

25 april 2011 17:22

Grattis gumman !!! Rutan o koner kan va ett dilemma.
Men träna så här ska du se att du ha en 10
Skicka på korta - sen ska du ha en ruta som är lika stor som Nemo , då lär du hunden direkt att ligga i mitten , sen allt eftersom ökar du storleken på rutan , då får du en hund som alltid ligger i mitten , sen ökar du avståndet . Kram ( ni är bäst )

Kattis

25 april 2011 17:41

Det ska jag verkligen prova! För det känns så svårt dels att han ska se den förbannade rutan o lubba dit och sen hamna i mitten. smart med liten ruta oxå!! Kram på dej me'och tack för tips och stöttning o peppning! Det är stort för mig det här!

 
Ingen bild

helena hagström

25 april 2011 17:25

appotering tränar jag :
Först står jag o hunden vid mitten kornan o skickar höger / vänster sen när du får in det , då kan du börja med att skicka till mitten kornan ( KORTA AVSTÅND ) Anledning till korta avstånd är att du korrigera snabbare o läsa hunden fortare .

Kattis

25 april 2011 17:39

Toppen, smart! Men kommer han fatta sen då att han ska till konen först o inte BARA apportera??

 
Ingen bild

helena hagström

25 april 2011 17:29

Dumrutan träna på ställandet i nerförsbacke eller hörna på ett hus eller vid en sten , du måste hitta ngt bra ställe där inget annat tar hans uppmärksamhet .

Jag är jätte stolt över er , ni är verkligen på G ( kram )

Kattis

25 april 2011 17:38

Tackar för tipset!

 
Marilyn&Rasmus

Marilyn&Rasmus

26 april 2011 11:07

GRATTIS :D Trotts svimningsanfall och nervositet så gjorde ni bägge ett fantastiskt jobb.

Här blev man magdålig efteråt och då var det bara en träningstävling, ler. Men vi kommer o tävla många gånger till när lillen här blivit helt bra, då det var så roligt :)

Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

26 april 2011 18:02

Tack ska ni ha! Ja Nemo var så duktig, han kämpade tappert i värmen!!

 
Kerstin

Kerstin

26 april 2011 18:06

Men grattis till modet! Vad duktiga ni är...en annan är nervös för att överhuvudtaget våga tävla men snart ska vi i alla fall göra en träningstävling!
Det ska bli skoj att följa er resa nu!!!
kram kerstin

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Kattis

26 april 2011 21:35

Ha haa! Ja tackar Kerstin! Såklart ni ska tävla, ni är ju jätte duktiga o flitiga med träningen. Tack igen!
Kramar från oss =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards