Direktlänk till inlägg 30 april 2011

HELG!

Av Kattis - 30 april 2011 21:16

I dag är det ju liksom Valborg. Men jag tar det som vanligt lungt. Är ingen särskilt social figur. Jag trivs bäst med mitt stillsamma liv, det liksom är mitt liv. I dag var Tobbe och jag till Botkyrka motor klubb. Det var folkrace tävling där. Och vi for dit redan på morgonen för att försöka få tag i en bil. Han blev ju av med sin Opel Vectra i Sala för två veckor sedan. Den bilen hjälpte jag till att bygga så den hade en speciell plats hos mig också. Det är liksom en del av sporten att bli av med bilen.... Men i dag la vi varsitt bud på en Opel Vectra som en tjej körde. Den såg fin ut tyckte jag. Jag fick den vid budgivningen. Det var kul för senaste tiden har vi bara haft otur. Nu blir det tvådagars i Skepptuna! Wilma och Nemo var lite rastlösa i dag. Nemo apporterade en kille som råkade titta på honom. Wilma tindrade med sina stora ögon åt en tant, hon smälte för hennes charm och sträckte hon fram handen lite försiktigt. Men hon röck undan den lika fort igen för Wilma började skälla sitt allra suraste. Hon ville minsann inte bli taffsad på-hon ville ha tantens korv!


Har tränat en del i veckan. I torsdags tränade jag med Jenny. Lite lydnad först som gick så in i helskotta bra! Sen hjälptes vi åt att köra lite uppletande. Nemo var jätte duktig. Men vi har ENORMT mycket att träna på. I onsdags skulle jag ha tränat men det sket sig. Hade ju lovat att hjälpa Mia. Jag fick vara tävlingsledare åt hennes klassI kursare som skulle få prova på en "riktig" tävling. Så jag var tävlings ledare och en annan Kattis var domare. Jag var super nervös. Men det var Mias kursare också. Så jag körde bara på. Bara att im?provisera. Och jisses vad kul det var och jädrans vad duktiga dom var, allihopa! Nervösa-men det var ju jag med! Sen fick jag världens finaste komplimang av Mia! Den glädjer mig än och kommer att stärka mig som människa.


I går skulle vi ha tränat. Men på eftermiddagen fick jag fruktansvärd huvudvärk. Vid fyra tiden låg jag i soffan och kved. Kunde inte göra ett dugg. Det gjorde så ont så jag mådde illa, var nära att kräkas  . Vid halv nio på kvällen vaknade jag till och mådde lite bättre. Fruktansvärt! 


Nu i skrivande stund flyger Storvreta i luften. Wilma är skit rädd. Förbannade smällare. Det gör så ont i mattes själ när lilla Wilman är så rädd. Man borde bygga ett rum som är ljud isolerat. Hatar skiten, verkligen hatar!   



 
 
Marre

Marre

1 maj 2011 11:14

Men fy för sådan huvudvärk. Här får man migränanfall av och till, men inte så svår som du beskriver din, huva säger man här, stackare :(

Tack för ditt svar och har frågat igen då jag vill få veta mer exaktare. Hoppas att du inte tycker jag är allt för jobbig.

Ha det gött. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Kattis

1 maj 2011 17:06

Inte alls jobbigt bara skoj. Såklart du ska tänka flatte, det kommer passa dig bra tror jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards