Direktlänk till inlägg 24 januari 2007

Nemo berättar:

Av Kattis - 24 januari 2007 18:36

Idag var vi på jobbet endast halva dagen. Sen när vi vanligtvis ska knata ut på lunch promenad så fick vi hoppa in i bilen istället. Matte var glad, hon sjöng i bilen hem till en sång på radion. Flera sånger. Det lät ganska surt i mina öron...Väl hemma gick vi på en liten runda runt området där vi bor. Wilma var tossig idag, det har ju varit så kallt att hon knappt velat gå ut den lilla tokan.Matte gjorde iordning lite mat till sig själv. Wilma och jag satt som vanligt och tiggde vårt bästa. Men efter en stund bad matte mig att göra nåt annat, hon tappade aptiten. Eftersom det rann lite ur min mun och dessutom smattrade till en gång där bak....Sen hoppade vi in i bilen igen och åkte till min tokiga svarta syster yster. Det var dags för nya äventyr! Vi begav oss iväg ut i snöyran allihopa längs en liten väg som går ut i skogen. Alonzo och jag brottades när ingen såg. Men sen hade vi så kul att vi struntade i att de andra såg oss. Jag försökte leka med Ulrika. Men hon var inte på G idag. Hon var liksom stel på nåt vis. Matte sa barskt åt mig att inte hoppa på henne! Hon hade visst trillat omkull på den hala snön, så hennes rygg och nacke var tilltuffsad. Typiskt! Vi som brukar leka arga leken tillsammans! När vi gick där på vägen hittade Wilma en massa ätbara saker. Bla häst bajs. Men matte har ögon både här och där så Wilma lyckades inget vidare....Vi passerade även ett ställe där det hade varit vilda grisar. Det luktade spännande och både jag och Wilma snusade länge på platsen. Inga vild grisar visade sig. Phuu...De lurade nog inne i skogen bland granarna. Burrade upp kostymen för säkerhets skull. Eftersom vi var ute hela eftermiddagen så blev vi ganska trötta. Snart vankas det kvälls käk. Undrar hur många av mina goda Royal Canin kulor Wilma lyckas sno idag?

 
 
Ingen bild

Ulrika & Alonzo & Azzora

24 januari 2007 19:36

Viket bra inlägg, jag viker mig nästan dubbelt av skratt om det inte vore för min onda rygg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards