Direktlänk till inlägg 28 januari 2007

Lipgloss kille

Av Kattis - 28 januari 2007 17:03

I morse vaknade jag tidigt, så tidigt att det kändes rörigt i huvudet. Matte vaknade före mig. Hon sa att idag skulle vi åka till Västerås, närmare bestämt till Strömsholm på utställning. Men jag skulle inte vara med. Det var Ulrikas knatte som skulle visa upp sig!Väl framme fick vi först vänta i bilen. Det var himla tråkigt tyckte jag. Wilma började söka efter ätbara ting i bilen så fort matte och Ulrika gått. En trave med plast muggar fick duga till mig att demolera. Azzora tittade bara på. Men sen fann jag något jätte fint! En liten burk som doftade typ frukt eller nåt. Efter mycket bökande med den lilla burken fick jag upp locket. Sörjan däri smakade mumma! Jag slickade i mig allting. Det var precis så att tungan gick ner i burken. En stund senare kom matte & Ulrika tillbaka. -Men Nemo! Du har ju slickat i dig Ulrikas lipgloss!!! Rosa lipgloss med glitter?? Är det gott eller? De kallar mig Lipgloss kille! Men det var smaskigt. Hade ju ingenting annat att göra ju! Det skimmrar så fint när jag kissar....För att inte tala om tungan...För övrigt gick det bra på utställningen. Matte hjälpte till att springa med lilla Paris i ringen. En svart liten flatte-tjej. Matte är fortfarande helt lyrisk. Hon vill så gärna ha en liten till...Men jag måste bli stor först. Paris var mycket duktig, och som sagt väldigt fin!! Dessutom åt hon nästan upp mattes fingrar i hopp om att komma åt köttbullen i hennes hand. Men det tyckte matte det var värt.Nyss har vi varit ut i skogen på lång runda. Jisses vad jag är trött. Det är så roligt med all snö. Wilma spatserade stolt omkring i sina nya rock. Hon ser ut som en "My little Pony". Ganska gullig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards