Alla inlägg den 15 december 2007

Av Kattis - 15 december 2007 19:52

Wilma och jag har haft trix stund nu ikväll. Vi skulle ha haft klipp och borst stund. Men hon har rullat sig i nån typ av bajs och luktar väldigt illa. Så nu står även bad med mycket shampo på kvälls schemat. Hur som helst så gjorde vi lilla "puttabollen" trixet. Bamse skoj tycker Wilma. Då har vi en litet tyg boll. Som från början tillhörde grannens kisse men hon tog med den hem vid nåt tillfälle och på den vägen är det. Den lilla tyg bollen lägger jag mellan hennes framtassar. Sen puttar hon den till mig och det krävs en del koncentration. Men det är alltid bra med lite hjärn-gympa. Sen puttar jag tillbaka den och ibland får hon en karamell. Ibland blir hon lite väl ivrig. Då tar hon bollen i munnen och apporterar den i stället. Eller så tar hon den och sticker sin kos. En rolig grej man kan göra inomhus.


Nemo och jag har bara busat idag. Det tycker han är roligt såklart. Vi sov en stund på soffan med. Han skulle absolut ligga brevid mig i soffan. Inte så bekvämt. Soffan är ju inte så bred. Nu ska vi fortsätta göra ingenting....

Av Kattis - 15 december 2007 16:05

Kallt väder. Kom precis in från en skogs runda. Wilma gillade inte vädret hon frös. Mötte ett par som var ute och gick med en stor hund. Genast börjar han gnissla, Nemo alltså. Det blev några verser om att han minsann är en tokig hund bla bla bla....till slut höll han tyst, men då hade de passerat redan. De måste tro man e knäpp. Jag har köpt en metall apport idag. Tänkte att jag skulle börja träna lite i morrn. Provade idag om han överhuvud taget ville ha den i munnen. Den var ok men inte jätte kul. Han satt som ett ljus och visste nog inte vad det var för konstig grej.

Grisöron köpte jag med. Wilma blev som förbytt. Helgalen, visste det var nåt smaskigt i påsen.

Ikväll hoppas vi få träffa Nemos syster yster igen. Vi får se.


Tänk om man hade tid med valp. Är så sugen på en till. Men det går ju inte. Tiden räcker ju inte till. Kanske inte orken heller. Får nöja mig med att titta på valpar. Jo, men Nemo var jätte jobbig när han var valp och jag är så glad att han är stor nu. Självklart är det skoj också. Men vuxen blir han nog aldrig, inte jag heller tror jag. Det funkar bra ändå.


Har jag nämt att vi anmält oss till en tvåa nu? Nu finns det ingen åtevändo. Då är det snart dax att vara så där nervös igen. Ont i magen i flera dagar, handsvett, ingen sömn, ingen aptit. Jisses, det är ett mirakel att det ju faktiskt går bra på lydnads planen ibland. Måste hitta en bra apell tävling till våren också. Om man ändå kunde ge fanken i att klanta sig denna gången.....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards