Alla inlägg den 17 december 2007

Av Kattis - 17 december 2007 19:39

Gud vad bra det gick att träna idag! Men vad arg jag blev till en början. Grejjorna låg i bilen så jag skulle bara hämta dem där. MEN!!! Skuffen hade frusit igen. Tobbe fick hjälpa mig med gasol brännare och lås spray. Men icke.. Dum som jag är så hade jag naturligtvis lagt apportbocken och konerna i buren i bak. Men hallåååå! Hur smart är det på en skala?? Tänkte att jag nog fick ge upp. Men då tändes ett Liljeholmens! Det finns ju utrymmningslucka på buren. Så jag for in i skuffen och monterade loss nackstöd och öppnade luckan. Tjohopp! Äntligen fick jag tag i mina grejjor. Och precis då fick Tobbe upp skuffen... Ibland är jag så snurrig så det e inte klokt.


Tränade rutan först med Wilma. Det gick jätte bra och hon var verkligen på alerten trots alla minus grader. Sen fick hon apportera och det gör hon ju redan bra, men hon tycker det är så roligt så det är som en belöning för henne. Hon vet nog att hon är bra på det tror jag. Nemo var väldans rolig idag. Gjorde två rutor med honom. Det gick kanon. Skulle villja att han tar apportbocken bättre, han bär den lite "slarvigt" men men...Får nog kämpa på ett bra tag med hålla fast träningen, inte så enkelt som jag tror. Ibland tar han den perfekt, men det händer sällan. Vad gör man? Han vill liksom bära den snett, mellan framtänderna. Kan ju inte vara så bekvämt..det finns ju inte så många gaddar där! Och jag har varit ganska nogrann med att träna apporteringen med klicker, men jag har tappat bort min nya klicker. Varför är jag så vimmsig slarvig och förvirrad hela tiden?


Vi har varit ut och promenerat en timme, kom nyss in. Fick med mig Wilma. Trots att hon tycker att vinter mörkret är läskigt ville hon så gärna följa med mig och Nemo. Rätt som det är flyger en raket i luften, man vet aldrig. Men ikväll var det tyst. Som tur var!

Idag har det såhär långt blivit 21758 steg. Får se vad det blir innan det är dags att krypa till kojs.


När jag åkte hem från jobbet idag hade det hänt en läskig olycka på vägen. Man blir så berörd, rädd. Kör försiktigt på vägarna det är jätte halt!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards