Alla inlägg den 27 december 2007

Av Kattis - 27 december 2007 21:27

Den gick helt fantastiskt bra! Det var så skoj att jag höll på att storkna. Vi filmade oss på träningen. Gud vad töntigt det känns att se sig själv stappla omkring på plan! Men det är också skoj att se hur mycket bättre det ser ut än känns när man går där med sin fina vovve! Momenten gick bra för oss. Men det hände nåt när det var dags för rutan, då lubbade Nemo åt vänster istället och låtsades ha nåt verkligen jätte viktigt att göra. Skulle vara skoj att veta vad han tänker ibland faktiskt, den lille token.


Men det är smällar man får ta. Huvudsaken är att det klaffar den där dagen man ska tävla. Den risken är ju typ ganska liten men ändå...

Nu ska jag försöka gå ut med hundarna.


Av Kattis - 27 december 2007 21:09

Nu jäklar smälls det till höger och vänster. Det skjuts fyrverkerier överallt. Till och med i dags ljus. Var för en stund sen ute med Nemo, Wilma går inte ut eftersom hon är så rädd, då gick jag till en tomt där det smälldes. Det finns få saker som gör mig så pissed off! Jag gormade på dem om lagar och alla djurs onödigt lidande. Det är så fruktansvärt och att folk inte fattar, det FATTAR inte jag! Sen var det tyst tills jag kom hem och gick in, så alla skräckslagna hundar fick tio minuters paus att hämta andan eller sluta andas kanske?????


Och jag vet att det kan verka fånigt att gorma på folk, ja eller ungar rättare sagt, men det är bättre det än att inget göra alls. Jag kan inte fatta!


Har trixat lite med  Wilma inne. Vi har apporterat, bland det skojigaste hon vet. Vi tränade "hållafast". Nemo fick även han vara med på ett hörn och jag tror och hoppas att han börjar förstå hur han ska gripa och bära den. Kanske?

Av Kattis - 27 december 2007 12:20

Nu har vi inskaffat den nya fina soffan. Den är bara så snygg! Undrar hur länge? Eftersom jag har tillåtit hundarna att sova där tidigare. Men nu är det slut på det. Wilma har fått en pläd i ena hörnet som hon får ligga på OM hon ska vara i soffan. Nemo får inte vara i soffan mer. Han har kunnat krypa upp och lagt sig i ena hörnet när det varit kallt inne.Den nya soffan är för fin. Wilma blev bestört när vi började släpa ut den gammla soffan. -Va!! min favvo möbel! Vad har tagit åt er? undrade hon medan hon lubbade fram och tillbaka förvirrat mellan ytterdörren och platsen där soffan stått. Stackars Wilma, trodde nog att jorden var på väg att rasa samman. Men när vi plockat iordning den nya soffan och lagt iordning hennes lilla hörna med lilla pläden med små katter på snarkade hon strax liggandes uppochner med tassarna rakt upp! Så det slutade lyckligt ändå. Man kan tycka det är fånigt att Wilma måste vara i soffan. Men jag tycker inte det. Hon har fått vara i möblerna i hela sitt liv, snart 8 år. Nemo ligger helst på golvet.


Jag har bokat en tid hos hundfrisören. Wilma ska dit inom kort, det ska bli spännande. Hon har aldrig varit hon en hundfrisör tidigare. Men nu är det verkligen dax. Frissan verkar bara jätte trevlig och jag hoppas att Wilma tycker det med och att hon blir fin. Wilma tycker säkert att det blir skoj, särskilt om det bjuds på en karamell eller två.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards