Alla inlägg den 10 december 2007

Av Kattis - 10 december 2007 21:03

Var nyss ut på gräsmattan och skulle göra några "rutor". Främst med Nemo. Tog med Wilma först. Hon tyckte hela alltet var poänglöst. Hon tittade på rutan och sen satte hon igång att skälla. Talade med mild ton om för henne att detta inte duger. Då satte hon sig ner, och började åka på rumpan ca 3-4 dm. Sen gäspade hon och traskade iväg över gräsmattan.-Hallå vart ska du ra? undrade jag. Jäkla hund! Hur kan det bli såhär? Började om igen. Men hon sprang åt alla håll utom där rutan befann sig. Vi är inte på samma planet idag =(


Gick in och lämnade henne och tog ut Nemo istället. Han hoppade som en gummiboll. Fick till två bra "rutor". Sen var jag så duktig att jag bröt där! Fanken vad bra jag känner mig. Det gjorde jag iallafall bra. Annars ska jag bara göra en gång till och en gång till.....


Provade ett inkallande med ställande med. Men det var så mörkt ute så det var så svårt att se om det blev riktigt bra. Hyffsat kanske. Nu ska vi bara öva lite hålla fast.

Av Kattis - 10 december 2007 18:46

I morse när det blev dags att åka till jobbet blev det konstigt. Wilma låtsades sova som vanligt till en början. Sa att nu ska vi hoppa in i bilen och öppnade ytterdörren. Nemo sprang ut och väntade på oss nedanför trappen. Wilma fick jag lov att ställa på trappen medans jag låste dörren. Men eftersom jag är så otroligt snurrig på morgonen var jag tvungen att låsa upp igen när jag precis låst dörren. Glömde mobilen på köksbänken! Låste upp och klev in, tog mobilen och gick ut igen. Låste dörren på nytt. Tog Wilma under armen och ställde henne nedanför bilen. Men sen kom jag på att det saknades nåt......NEMO? vart tog han vägen? Ropade men ingen Nemo kom. Kolsvart ute, såg ingen hund. Både Wilma och jag tittade oss omkring och undrade vart han tog vägen.

Gick tillbaka upp till huset och låste upp dörren, ropade in i huset.-Hallå Nemo vart är du ra? Fick som väntat inget svar..... Började bli lite irriterad på mig själv. Kikade in i sovrummet. Gissa vem som ligger där och sussar! Nemo låg där mitt i sängen. Stod och funderade ett tag. Ropade in Wilma som förvånat stod kvar nere vid bilen på samma ställe jag ställt henne på. Hon kom i hög hastighet! For upp i sängen hon med. De fick vara hemma idag. Ingen ville ju följa med mig. Villken måndag, bra start menar jag....


Vi får väl se om det blir lika snurrigt i morrn. Har nyss kommit hem från promenad. Idag har Nemo morrat åt varenda hund vi mött. Han har fått många finska ramsor på vägen, men det verkar inte bekymra honom det minsta. Ja, så är det att vara ballast i stan.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards