Alla inlägg den 22 december 2007

Av Kattis - 22 december 2007 13:26

Var till frissan i morse och klippte av mig håret. Det blev fint tycker jag själv. Det gör livet lite roligare att känna sig lite finare ibland. Handlade lite mer julkappar sen var det bara att sticka därifrån för det blev packat med folk och det gick knappt att röra sig. Skulle behövt gå in på guldfynd och handlat men det var inte någon ide alls att ens gå in där.

Men vad härligt det är med körkort. Man kan bara sticka in till stan hur man vill. Är så glad att jag tog det till slut och nu har jag haft körkort ett år!


Har precis varit ut mer än två timmar på promenad. Det var så härligt! Och jag njuter av att gå när det är ljust ute. Blå himmel och solsken och några minus grader. Vi tog vägen upp på ett kalhygge. Där fick hundarna leta efter pinnar som jag gömt. Har man inga tillbehör med sig får man ta vad naturen har att erbjuda! Och det går precis lika bra. När jag hade gått en bit var det nån tokig jävel som sköt av en smällare! Wilma blev jätte rädd och ängslig. Själv blir jag bara rasande. Fick leta ett bra tag efter kopplet som låg nerknölat i fickan och hade såklart trasslat i hop sig till en stor boll. Satte snabbt på henne koppel och gick bara vidare. Men det blev ännu värre, hon går alltid lös så hon tror ju att det är nåt tok när hon plötsligt ska gå kopplad.... Och jag vågar inte ha henne lös när det smäller eftersom hon flyktar. Och vem vet vad hon tar vägen då när paniken tar över? Som tur var så smällde det bara en gång. Så resten av vägen fick hon fortsätta gå lös och hon fick bära min vante. Då blev hon lite gladare. Jävla idioter!


Nu ska vi titta på tv en stund. Guuud vad det är underbart att vara ledig!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards