Alla inlägg den 6 december 2007

Av Kattis - 6 december 2007 20:19

Har just avslutat lite pälsvård. Av Wilmas päls. Attans villken päls hon har. Sen hon kastrerades har hon fått jätte ful päls. Men vad gör det kan man tycka! Den är liksom grådassig och totalt mest bara ullig. Det värsta är att nu börjar den filta ihop sig. Fy vad orolig jag blir. Bara på en dag är det tovor igen. Jag borstar och borstar med de kommer tillbaka. Små små som pyttesmå knutor i pälsen. Och det gör ju ont på henne när jag ska försöka borsta ut alltihopa. Urs vad bökigt! Vad ska jag göra?

Måste kontakta frissan. Inser att jag inte kan hålla på med detta själv längre, amatör som man är. Undrar vad frissan gör? Rakar? Nää...då kommer hon se ut som en limpa. Hon kommer se helt osymetrisk ut. Det viktigaste är att hon mår bra och inte typ får skavsår, inte att hon e fin. Men samtidigt skulle jag villja att hon blidde lite fin. Och förresten, hur kul är det att kanske raka en redan frussen jycke på vintern? Nä, frissan kan nog det där med frisyrer. Ringer i morrn så får vi se vad som händer och klossingar!


Tobbe började jobba klockan fem i morse så vi gick upp samtidigt som honom, kvart över fyra. Han kom hem vid femtiden i eftermiddags och vi käkade, sen somnade han på soffan. Nu snarkar han och Nemo innifrån vardagsrummet!

Jag är jätte trött med, så nu ska vi nog ta kvälls prommisen och sen är det bara att knyta sig. 

Av Kattis - 6 december 2007 16:28

Idag åkte jag hem tidigare från jobbet. Så jag har hunnit gå ut en lång runda med hundarna i dagsljus! Nemo är lite tokig just nu. Vet faktiskt inte vad det är med honom. Men det är underbart att han är pigg glad och frisk!

Tänkte hinna städa lite idag med. Fy vad det blir skitigt ibland när man har vovve, men det är det värt. Lite skit i hörnen har ingen dött av!


Ringde min kompis Elin idag med. Vi har inte talats vid på flera månader. Det var jätte roligt att höra hur det var med henne. Hon har två hundar, en jakt labrador som heter Lukas och en jaktcocker som heter Cocos. Elin är jätte duktig på det här med hundar. Hon har sån känsla för det på nåt vis. Hon berättade att hon pluggar och har köpt lägenhet med sin kille. Elin och jag har känt varann sen vi gick i sjuan. Jisses, det är 15 år! Ja ja, vi umgås inte så mycket eftersom hon bor i Umeå. Men vi har kontakt lite då och då.


Har hunnit träna lite med Nemo idag. Rutan fick det bli. Men att jag aldrig lär mig! De två första skicken gick skita bra. Sen slutade inte jag utan tänkte som vanligt att en gång till..........och då gick det inte. Jag e så dum. Varför fattar man inget för? Hade jag slutat efter andra gången hade det blivit perfekt.


Idag fick jag mina grejjor som jag har beställt. Hund grejjor så klart. På Börjes finns det fleece täcken jätte billigt. Jätte fina. Wilma och Nemo har fått varsitt. Tänkte att de skulle ha dem när de sitter i bilen när men tex är å tränar eller så och det är kallt ute. Även Nemo blir kall ibland. Sen hade jag visst beställt en sån där snör-boll också. Nemo har invigt den genom att lubba runt som en tok med den i munnen. Kul att grejjorna uppskattas!


Nää nu ska jag laga mat!

Av Kattis - 6 december 2007 13:11

Har lagt till en ny länk till Linda. Hon som har Nemos syster Ladie!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards