Alla inlägg den 26 december 2007

Av Kattis - 26 december 2007 10:24

Ja, för mig är julen slut. Lika bra det eftersom jag mer eller mindre tycker jävligt illa om den. Och jag blev påmind om varför även denna jul. Stackars alla barn som far illa vid såna här tillfällen, av fylla och bråk och annat hemskt som de utsätts för hemma. För dem är julen inget annat en ett rent helvete. Jag tänker på dem....


Wilma fick en julklapp av sin väninna Troja. En slags boll som det ligger nån lite knepig godsak i. Den kan hon pyssla med när hon har tråkigt tyckte Troja. Nemo fick även han en julklapp av Troja. Ett ben som var drygt en meter långt. Han ligger mest och putsar på det. Han har aldrig fått ett så stort ben nån gång. Dessutom höglöper Troja. Det tycker Nemo är skoj. Han uppvaktade henne genom intensiv öronputsning och fjolliga små hopp runt omkring henne. Hon blev inte särskilt impad.... Men han är otroligt duktig med löptikar. Inget gnäll eller tjaffs. Han blir bara lite tossig. Men det förstår jag eftersom Troja hemskt gärna skulle villja ha små hundvalpar....


Tobbe och jag bestämde att vi skulle ge oss själva nåt fint i julklapp. Vi har därför gjort om ganska mycket hemma. Och det är så fint! Tobbe har knåpat ihop två stora jätte snygga garderober, från IKEA. Och det blev jätte bra, vi har haft så trångt med utrymme i lilla stugan. Vi åkte in på rean och köpte en ny TV. Typ jätte häftig. Våran förra var fin den med. Men ibland blev det bara svart i rutan eller så kunde ljudet plötsligt försvinna. Sen har vi tittat ut en ny soffa. Våran vi har nu är förstörd. Hoppas vi får tid idag att fixa med det redan idag. Det är så jädrans skoj att fixa hemma! Jag har en massa bra ideer hur det ska se ut! Det kan vara värt att leva fattigt ett tag.


Snart ska jag ta hundarna och sticka in till stan eftersom vi har en liten träning med Mia idag. Det ska bli skoj. God fortsättning!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards