Alla inlägg den 8 december 2007

Av Kattis - 8 december 2007 15:43

-Va? skulle jag ha snott nåt? Ursäkta, men är inte jag den mest oskyldiga här? Jag skulle aldrig göra nåt sånt! Och vad är det för påhopp om fisar? Har absolut inte gjort nåt sånt! Fy vad äckligt!

Av Kattis - 8 december 2007 15:28

Nu ska vi snart på kalas! Vi har varit till stan och köpt presenter. Och käkat på Max gjorde vi med. Mår lite illa men det var så smarrigt!

Vi passade på att åka runt till diverse möbel affärer. Vi måste köpa en ny soffa. Men vi hittade ingen som var bra...eller jo det gjorde vi... men den kostade på tok för mycket. Sen ville jag gå i kädäffärer men det ville inte Tobbe. Typiskt!


Ska snart gå ut på promenad igen. Wilma ligger och fiser hela tiden, måste vara gårdagens kex bravader. Lilla snuskiga hunden. Fis hunden.





Av Kattis - 8 december 2007 11:05

Efter morgon rundan är både vovvarna och jag typ jätte leriga. Fick för mig att vi skulle gå över ett kalhygge. Det var inte så smart visade det sig. Fy! Skit upp till knäna. Men det var ju ganska fint väder och en härlig promenad ändå. Som tur var så fanns det lika många vattenpölar som lerpölar, så Nemo höll sig lite lagom fin hela vägen. Han tyckte det var jätte kul att bada ialla diken och andra snuskiga vattenhål.


Wilma bajsade ungefär femton gånger i morse. Vet ni vad hon har gjort. Jo, igår när jag åkte hem från jobbet stannade jag på favvoaffären hundaffären och där köpte jag en massa ben. Denna dag fick man gratis kex. Så jag fick två påsar med kex. I en påse låg det tre stora smarriga kex, ett kex var ungegär lika stort som en chokladkaka. Hur somhelst så när jag nästan var hemma stannade jag på affären. Var tvungen att handla lite. Eftersom det regnade så fasansfullt igår så fick Wilma sitta på passagerar sätet fram med stolsvärme och en fleecefilt. Försökte trycka ner påsen med kexen och benen i handsfacket men de fick inte plats där. Kom på den lysande iden att läga påsen i min väska. Villket jag så gjorde.


Det tog ca tio minuter att handla. När jag kom tillbaka öppnade jag dörren och vad får man se! En liten hund som trycker i sig kex för fullhals! Men hur fanken lyckades hon få tag på dem? Jo hon hade dragit upp hela långa dragkedjan på väskan.. När hon insåg att jag var tillbaka tittade hon upp lite försiktigt från den tomma påsen, viftade på in lilla svans och såg ut att tänka nåt i stil med -Öhh...raaap...den smakade bra.....raaaaap.... Då var jag inte så glad =(

Som tur var så hade hon bara tryckt i sig den ena kexpåsen. Men det räckte! Hon fick vara utan kvällsmat och får ingen frukost idag inte.


När jag ändå var där på hundaffären igår så passade jag på att prata med hund frisören som jobbar där. Frågade om hon möjligtvis ville klippa en liten blandis. Och det ville hon! Så nästa vecka ska jag ringa och boka tid! Hoppas att hon kan få till en bra Wilma-frisyr!


Av Kattis - 8 december 2007 11:03

Här kommer en bild på Troja! Våran bästaste kompis. 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards