Alla inlägg den 21 juni 2007

Av Kattis - 21 juni 2007 14:54

I går bestämde jag mig för att ta en sväng i spåret. Wilma fick vara hemma eftersom hon ändå inte vill springa. Hon stannar vid starten och där står hon kvar tills man går hem igen! Men Nemo följer mer än gärna med matte ut i spåret. Så vi begav oss iväg!

Det var ju jätte varmt så jag blev ganska trött mot slutet. Men plötsligt händer det! POFF! Jag ligger som en stjärna i spåret. Foten fastade i en rot knota. Sträckte vaden och stortån kändes lite ömmande. Nemo stannade till av mitt plötsliga fall och står två meter ifrån mig och bara tittar. Hans ögon är stora och han hoppar några steg bakåt. -Varför gör du så? undrade han. Sen tar han sats och gör ett jätte glädje skutt PÅ mig. -Tack för det! Jag reser på mig och kollar mig omkring snabbt. Ingen verkar vara i närheten. Attans vad pinsamt om någon såg fallet tänkte jag. Borstade av mig lite smuts och satte upp håret i en ny tofs. Fortsatte springa.

Vaden sved och stortån bultade lite. Svetten ska vi inte tala om. Men jag kom runt spåret iallafall.


Väl hemma välkomnades jag av en jätte glad liten Wilma! Tog av mig gympadojjorna. Efter 5 minuter värkte tån så mycket att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. När jag tittade till på tån såg jag att den hade blivit lite blå och var väldigt svullen. Tänk om den är bruten tänkte jag. Öppnade frysen och tog fram en isklamp. Nu kunde jag inte gå. Lade mig i soffan och kved en stund. Tyckte synd om mig själv. Efter en stund kändes det bättre.  Jaha...då får jag väl ligga här i soffan och titta på tv då! Vad händer, jo det börjar åska och blixtra. Världens åskväder. Haltade runt i huset och drog ur alla sladdar till tv:n och datorn.

Inte min dag!


Idag mår min lille tossing ganska bra. Den ömmar en del men jag kan gå och böja lite på den. Så i morgon är den nog som vanligt igen....Vaden känns ingenting som tur är. Det blev ingen morgon runda i morse inte, vi tar igen det i kväll.

I morgon är det ju midsommarafton. Ikväll ska jag åka till stan för att köpa sill och kanske något nytt fint att ha på mig. Vi åker till brorsan och firar midsommar. Wilma och Nemo ska få varsin midsommar tallrik med lite mummsiga godbitar på.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards