Alla inlägg den 28 juni 2007

Av Kattis - 28 juni 2007 21:06

Nu ikväll åkte jag och hundarna till Alunda, till brukshund klubben. Det var jätte skoj. Var länge sen vi var där. Det var en liten tränings tävling idag. Eftersom det var så länge sedan vi tränade så valde jag att bara göra några moment. Valet blev apportering, fjärren och hoppet. Inte ens det gick men det va ändå roligt. Apporteringen gick söligt, dessutom slarv håller han apportbocken. När vi skulle göra fjärren så var han på väg att lägga sig själv innan jag kommenderat. Men hoppet gick jätte bra!

Vi gjorde platsliggning också. Först med skott. Det har vi nog inte gjort nån gång. Det var lite stökigt tyvärr, jag vet-det är träning det med, men två hundar reste sig och lubbade runt. Han låg kvar. Men eftersom han blivit påhoppad ett antal gånger så är han lite orolig av sig (tyvärr är det med all säkerhet jag som är mest orolig). Men som sagt han låg kvar.

Den andra platsliggningen gick bättre, den var utan skott. Tyvärr låg han och nosade lite. Det är ok denna gång. Eftersom det var så jätte länge sen vi tränade...Men jag gillar INTE att han ligger och snusar i backen.


Wilma fick göra lite av varje. Tyvärr hann vi inte med nåt agility pass idag. Det hade hon tyckt varit toppen. Hon fick hoppa hindret och träna rak sträckor och höger svängar. Helst av allt hade hon velat leta gamla godisar på planen. -Det hade jag ju kunnat träna på hela kvällen! tyckte  Wilma.

Nu är Wilma och Nemo trötta och nöjda, det känns jätte bra.


Det var så roligt att åka och träna och träffa lite hund folk. Hoppas att vi ses snart igen!


I morgon bitti ska jag ta lite sov morgon tror jag. Ska nog gå upp vid 6 tiden. Jag behöver lite sov morgon. Vi ska ta en jätte lång härlig morgon promenad och jag vet precis villken väg vi ska gå!!!

Av Kattis - 28 juni 2007 14:54

I morse tog jag och Ullis den vanliga "morgon timman" i Storvreta. Men den här dagen såg Ulrika lite konstig ut. Små hål på byxorna både här och var.....hon såg ut som en hushålls ost..... Vad har hänt här då? Såklart en liten Alonzo som varit i farten och naggat i mattes braxor.

Nemo försökte impa på oss allihopa i morse genom att hoppa upp på stenarna längs vägen stup i kvarten. Både stora och små. Och visst blev det en och annan korv bit för de trixen. De andra tittade förvånat på honom och undrade nog mest vad han pysslade med....


Idag ska jag försöka göra något vettigt. Igår var jag så trött så det blev inte mycket gjort någonstans. Somnade framför tv:n. Tokigt.

Pratade med min bror idag. Han blev påkörd i bilen igår. Inget kul alls. Men som tur var så klarade han sig oskadd. Men hans nya fina bil blen inbucklad ibak. Det var en person som körde rakt in i sidan på hans bil. Huvudsaken är att han inte tog skada. Bilen går att ersätta eller laga på verkstad. Men min bror går inte att ersätta!


I morgon ska jag ringa till min braiga veterinär. Han ska få ta en titt på lilla Nemo. Det ser bra ut, men man vet ju inte..... Jag hoppas att jag kan få en tid i morgon eller nästa vecka. Ringde idag men då var han inte där för tillfället. Vi får se vad som händer och fötter!



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards