Alla inlägg den 27 november 2008

Av Kattis - 27 november 2008 20:32

Jenny och jag träffades i stan och tog en runda med hundarna. Jenny var på dåligt humör idag. Så jag retades lite extra med henne idag...he hee.... Skämta bara. Nåväl. Sen klockan sju var det dags för träning med Veronica & Visa för Mia. Veronica berättade då att de ska lägga träningen på is ett tag, hon hinner inte med och hennes man reser i arbetet och så har de ju lille Jacob mm. Det tyckte jag var lite sorgligt. Ett tåkigt besked. Men de skulle komma igen i vår. Veronica och jag har tränat i flera år, tre åtminstonde? Jenny och Diezel ska hoppa in istället. Det passar oss jätte bra. Vi avslutade dagens träning med att Nemo och Visa fick busa, det har de aldrig gjort nån gång. Nemo fattade ingenting, han hälsade på Mia, Madde och Veronica och Jenny till en början. Men sen bara var hon där! Världens finaste tjej. Visa tyckte att han var lite väl intensiv. Han är ju lätt lite...öh...intensiv....,det är nog det minsta man kan säga. Hur gick själva träningen då? Jo jag tänkte ju att Mia skulle kolla lite på mitt backa-fot, rutan och vittringen. Men det är så märkligt! Jag kan inte fatta. Jag kan inte vara som alla andra ( som Madde sa...)! När jag ska visa något så går det ju så bra, då bara funkar det! Backandet gick hyffsat. Han var inte alls lika vimmsig som när vi pysslar med det hemma. Fick flera bra råd. Rutan gick SKITA bra! På längre avstånd och åt olika håll. Fattar noll. Han är så tveksam hemma. Eller är det jag som är tveksam??? Han går inte ändra fram och sen kan han börja lubba åt höger och vänster. Sen provade vi vittringen. Det funkade jätte bra. Han jobbar verkligen med nosen nu och tar inte första bästa pinne för att vara mig till lags. Tugg på vägen in men vi ska öva mer på "hålla fast" övningarna. Ärligt talat så har jag slarvat lite. Alltså jag har ju tränat inne, det funkar bra. Men jag måste öva utomhus. Bara måste få till det! Ja vill ju tävla trean som alla andra.......som tävlar trean.... Mia tror på oss det betyder så enormt mycket! Summan av dagens träning är=Nemo är så jädrans duktig och det gick väldigt bra idag. Jus nu sitter jag med toning i håret. Den har stått i badrumsskåpet ett bra tag så jag vet inte hur det kommer bli, den såg nämligen lite märklig ut. Kanske blir Kattis utan barr i morrn? Ha haaa!! Nä fy vad tragiskt det vore?! Nu ska jag utfodra mina söta djur sen är det nog dax att skölja ur håret. Pling plong!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards