Alla inlägg den 22 november 2008

Av Kattis - 22 november 2008 22:59

Ja hujeda mig! När jag skulle åka hem från Stefan och Jenny blev det kaos på vägen. Vet inte hur långt jag åkte men efter några kilometer snöade det så mycket att jag inte såg ett skit! Det var så läskigt. Blev så rädd att hela jag skakade som ett asplöv. Så otäckt. Försökte till en början att köra efter de reflexpinnar som sitter längs kanten. Men avståndet är för långt emellan dem så det gick inte alls. Sen följde jag ett däckspår i vägen från en bil som måste legat precis framför mig. Men rätt var det var hade jag en vägpinne precis på bilens vänstar sida. Nää fy fan alltså. Jag blev så rädd att jag ringde till Stefan och nästan grät! Då såg jag baklyset på en bil någon meter framför mig. Den hade parkerat med ett gäng andra bilar på en vägficka. Kan ha varit busshållsplats. Det stod helt stilla. Inte en bil kunde köra. Stod där ett tag. Sen lugnade det ner sig och bilarna framför började sakta åka iväg, då hakade jag på. Hela vägen in till stan gick i 20 max 30 km/h. Väl inne istan var det jätte svårt att köra. Stackars alla som har snöjour. De plogar för fullt med sina lastbilar och snön bara vräker ner. Men det skulle behövas ännu fler plogbilar en sån här dag. Om jag blir lastbils chaufför nån dag ska jag ploga snö. Men å andra sidan så kommer det nog inte gå så bra eftersom jag är så rädd att köra när det är sånt här skit väder! Nu är vi iaf hemma....


Skulle ju tränat i Tierp idag. Men såklart ska allt jävlas när jag ska göra nåt jag sett framemot nåt jag verkligen blir glad och lycklig av. Dvs träna med hunden..... En stor info lampa började lysa när jag skulle åka. Inget lyse på bilen. Det var bara att ställa in alltihopa. Men det blev bra ändå. Jag träffade Jenny ju. Så vi åkte in till stan med hundarna. Först till Volvo för att införskaffa nya lampor till bilen (som blev fel....så är det när en dum tjej ska fixa nåt själv...). Sen knatade vi fram och tillbaka på hela gågatan med hundarna. Det gick bra.Jag erbjöd mig att ta Troja så att Jenny kunde få möjlighet att pyssla med lillpojken själv. Det gick bra med tre hundar förutom att Troja emellanåt betedde sig som ett ##### !!!! Jenny asgarvade åt mig. Hämden är ljuv....... skämta bara... I morrn ska vi nog träna lydnad. Vi får se.


Ska sitta uppe ett tag. Tobbe är ute och svirar. Och jag ska hämta honom i stan. Hoppas vädret inte innehåller mer snö. Hoppas jag slipper skjutsa hem hans kompisar. Det är inte hela världen men man vill ju hem sådär på natten.... 

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards