Alla inlägg den 20 november 2008

Av Kattis - 20 november 2008 20:04

Finns det nå't värre än att frysa? Dubbla långkallingar dubbla vantar trippla polotröjor. Tamej sjutton det är lika kallt ändå. Vad ska man ta sig till. Ut måste man ju. Det är ju än så länge bara -2. Tänk den morgonen vi ska ut och det är -22! Brrrrr...... Nemo gillar snön jätte mycket. Wilma är lika frussen som sin matte. Ikväll har jag varit inne i stan och tränat med Jenny och Diezel. Så duktig han är. Hans matte tycker inte det i vanlig ordning =), lite svinn får man ta ju! Vi tog en stads promenad och sen tränade vi på en om något dåligt upplyst fotbolls plan på Seminariegatan. Nemo fick stå över seriös träning idag. Gjorde lite ditt å datt med Wilma istället. Hon skällde mest...hela tiden. Jenny började träna lite fot med Diezel pojken. Men gud vad det är svårt. Jag minns knappt hur jag gjorde när jag lärde mina jyckar. Men nu kan han hålla kontakt vid sidan och ta ett stapplande steg framåt och det är ju jätte bra! Det blev även en hel del störnings träning i parken där vi höll till.  Det visade sig att många träffas där med sina hundar. trevligt......men vett och etikett existerar icke! En tjej kom bara fram med hunden i flexi koppel. Hunden var längst ut och hon bara kom rakt emot oss. Vi höll ju "bara" på att träna.Sa åt Nemo att låta bli vilket han också gjorde. Wilma blev skit arg när hennes hund kom typ en meter ifrån. Man tror inte att folk är så rent ut sagt puckade! Men jo, tydligen! Diezel var jätte duktig och struntade i dem. Han kom fint när matte ropade. Men sen när det gått sin väg fick han spunk och sprang efter dem. Då blev Jenny minst sagt arg. Det löste sig. Jag sa till Jenny att det var ju tur att det var just hon eftersom hon ville att hundarna skulle "leka" antagligen när hon bara gick rakt in i vår träning.... Ja ja....


Vad har annars hänt idag? Ja.....inte så mycket vad jag vet. Det har varit en ganska vanlig torsdag. Jo just det. Veronica och jag skulle haft Mia-träning idag. Men det blev inställd eftersom Veronica arbetar som lärare och hade en massa kvartsamtal idag. Men det gör inget alls eftersom lilla jag har tränat så dåligt denna veckan. Nu har vi en ny vecka framför oss. Och vi ska träna nästa vecka istället. Ha en fortsatt trevlig kväll och hoppas ni kan sova gott!



Av Kattis - 20 november 2008 07:06

Morrn morrn! Jag är nästan sjuk. Vaknade återigen som en potatis i morse. Halsen gör ont....huvudet är tjockt (som en potät). Men va sjutton! Allt kan vara värre. Idag är det arbetsdag som vanligt och jag längtar i vanlig ordning tills det blir fredag och helg. Ha det bra!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards