Alla inlägg den 24 november 2008

Av Kattis - 24 november 2008 19:26

Har provat fjärren och stegförflytningar idag. Han fixade det sistnämda hur snyggt som helst. Använde bilen som "vägg" när vi gick bakåt. Han skenar lätt iväg annars. Men vi kommer få till det om hans matte kan ta och focusera sig lite bättre. Ibland undrar jag om jag är som en karl.... svårt att göra fler saker samtidigt. Tobbe sa idag ,på skämt alltså, att det var ju otroligt att jag kunde göra fler saker på en gång.... äta prata och skratta samtidigt.... Ha ha haaa!!! Fjärren var svårare. Ska träna lite till om en liten stund. Började läsa Cesar Millan's bok igår, den jag fick av Tobbe. Alltså jag gillar inte riktigt att se honom på tv. Men boken! Den är jätte bra. Nu ska jag göra nåt. När ska det sluta snöa? Nån som vet?

Av Kattis - 24 november 2008 17:07

Idag ska man inte köra bil helt enkelt. Fy vilket kaos det är överallt. Läskigt, för att inte säga spooky. Det gick 60 km/h på E4an när jag åkte hem. Jag var inte ledsen för det. Knöggligt och snön bara vräker ner. Blåser som tusan så jag såg inte ett skit. När jag kom nästan kommit hem låg bussen i diket och en plogbil också en bit längre bort. Sen skulle jag handla och när jag skulle parkera på parkeringen körde jag nästan fast. Nu är jag lättad över att ha kommit välbehållen hem. Tobbe är ute och plogar med traktorn. Jag kör inte en millimeter mer idag! Usch! Snödrivorna är enorma, hur mycket kan det snöa på en dag? Nu ska jag göra lite mat. Sen blir det utgång med hundarna ska passa på att träna lite med Nemo. Vi hoppas ju på en klass tre start inom kort.....he he heee....nä vi får allt se.... Nu ska jag ringa brorsan och se hur det går för honom!

Ta't lungt i snö yran!

Av Kattis - 24 november 2008 06:00

Morgonens promenad blev mindre än hälften sålång som den brukar. Fy vilket hemskt väder. Blåst och svinkallt. Snödrivor som man knappt kan ta sig igenom. Trots att det nyss är plogar har det drivit igen. Det här är inte kul. Det här är grymt. Vad hände med lagom? För det skulle ju vara mysigt med lite lagom vinter så man överhuvudtaget ville gå ut. Wilma tog sig samman och gick med ut i morse. Nemo tyckte det var helt ok. Han slog en trippelvolt i en snödriva efter att ha missbedömt avståndet lite. Men inte gnäller han för det inte... Ja idag är det ju måndag och det är ju....kul. Jag har inget vettigt att skriva förutom att vädret är hemskt! Ha en fortsatt bra dag.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards