Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

VÄLBEHÖVLIGT BAD!

Av Kattis - 31 oktober 2009 18:09

Syrran och jag har varit till Vendel idag. Det var folkrace där så vi tog en sväng med hundarna och utgick därifrån. Till saken hör ju att vi bodde är när vi var små. Jag minns inte så mycket därifrån. Men syrran som är några år äldre än mig och red ju konstant i dessa skogar. Så hon hade lite koll idag. Det var jätte roligt. Vi började gå på en liten väg. Sen ginade vi över en stor åker. Åkern var stor och stora partier av den var uppbökad och vi såg hur mycket spår som helst av gris. Vi har blivit lite "grisbitna" syrran och jagFlört! Sen kom vi ut på en grusväg som ledde oss upp i skogen. Till och med på vägen såg vi spår av gris. Väl inne i skogen följde vi små stigar. Det kryllade av uppbökad mark. Det fanns ett antal utfodrings ställen. Åååå vad man skulle vilja sitta där och titta när de kom! Hundarna luktade intresserat i marken. Men de reagerade inget särskilt på grislukten. Vi gick länge omkring i skogen. Sen rätt var det var kom vi ut som i en glänta. Ett rött hus-en liten gård. Myrkarlsbo! Huset stod tomt. De som har bott där har visst flyttat. Vi passade på att titta in genom fönstren. In i köket och de två sovrum som finns i huset. Där bodde vi- farsan morsan och fem ungar!!! Med utedass och utan dusch. Inget man kanske längtar tillbaka till. Men visst är det något speciellt att leva så. Jag minns allt så stort, nu när jag är vuxen ser jag hur litet det var. Vid ett ställe där i skogen kom vi till en plats där det låg kvarlevor efter vilt. Typ mage och tarmar eller så. Ja, det gillade Wilma. För hon rullade sig i skiten! Hon stank sitt allra värsta kan jag säga. Äckelpotta. Nu är hon nybadad och fin.

Jag har ont i skallen nu. Ska lägga mig framför tv:n ett tag!

 
 
Leffe

Leffe

31 oktober 2009 23:24

Skitkul ju att få komma förbi Myrkarlsbo! Var inte så många år sedan jag var förbi tycker jag, men när jag tänkte efter så var det ju åtskilliga år sedan. Man kanske skulle ta sig en titt.

http://www.svartmyren.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards