Direktlänk till inlägg 28 juni 2007

TRÄNINGS TÄVLING

Av Kattis - 28 juni 2007 21:06

Nu ikväll åkte jag och hundarna till Alunda, till brukshund klubben. Det var jätte skoj. Var länge sen vi var där. Det var en liten tränings tävling idag. Eftersom det var så länge sedan vi tränade så valde jag att bara göra några moment. Valet blev apportering, fjärren och hoppet. Inte ens det gick men det va ändå roligt. Apporteringen gick söligt, dessutom slarv håller han apportbocken. När vi skulle göra fjärren så var han på väg att lägga sig själv innan jag kommenderat. Men hoppet gick jätte bra!

Vi gjorde platsliggning också. Först med skott. Det har vi nog inte gjort nån gång. Det var lite stökigt tyvärr, jag vet-det är träning det med, men två hundar reste sig och lubbade runt. Han låg kvar. Men eftersom han blivit påhoppad ett antal gånger så är han lite orolig av sig (tyvärr är det med all säkerhet jag som är mest orolig). Men som sagt han låg kvar.

Den andra platsliggningen gick bättre, den var utan skott. Tyvärr låg han och nosade lite. Det är ok denna gång. Eftersom det var så jätte länge sen vi tränade...Men jag gillar INTE att han ligger och snusar i backen.


Wilma fick göra lite av varje. Tyvärr hann vi inte med nåt agility pass idag. Det hade hon tyckt varit toppen. Hon fick hoppa hindret och träna rak sträckor och höger svängar. Helst av allt hade hon velat leta gamla godisar på planen. -Det hade jag ju kunnat träna på hela kvällen! tyckte  Wilma.

Nu är Wilma och Nemo trötta och nöjda, det känns jätte bra.


Det var så roligt att åka och träna och träffa lite hund folk. Hoppas att vi ses snart igen!


I morgon bitti ska jag ta lite sov morgon tror jag. Ska nog gå upp vid 6 tiden. Jag behöver lite sov morgon. Vi ska ta en jätte lång härlig morgon promenad och jag vet precis villken väg vi ska gå!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards