Alla inlägg den 4 oktober 2007

Av Kattis - 4 oktober 2007 20:20

Plockade fram lilla väskan med saxar borste och kam. Wilma försvann som ett skott. Det var inte det hon hade tänkt sig. Fick bära henne till bordet. Började borsta lite försiktigt och kammade lite här och lite där. Tillslut somnade Wilma, snarkade...

Hon hade fått lite kåda i pälsen efter dagens skogs promenad. Tog saxen ock klippte bort en liten tuffs. Sen en tuffs där och där var det långt, äh jag klipper där med tar lite här också! Hon blev fin. Men hon ska få sig ett bad och sen ska jag fortsätta. Det tar ju flera timmar att klippa. Men hon blir ju fin när hon är klar. Tur att hon är blandis brukar jag tänka. Man behöver inte tänka på att hon måste vara perfekt på nåt vis. Men såklart måste hon bli fin. Det är ganska skoj att klippa när man väl gör det.


Nu ska jag titta en stund på tv, sen ska jag sova.... I morgon är det en ny dag. Undrar om jag ska gå upp lika tidigt som vanligt? eller ska jag sova lite längre? Vi får se.

Av Kattis - 4 oktober 2007 17:01

I morse när vi klev upp och skulle gå morgon rundan var det så kallt! Man blev verkligen påmind om att det snart är det vinter. Wilma gick ändå tappert med på att gå ut. Men det gick sakta i början.... Snart är det nog dax för vinter rock för hennes del. Tänk att snart är det så där kallt så hon vänder när man öppnar ytterdörren och springer och lägger sig bakom nån kudde i sängen i hopp om att inte bli upptäckt.


Idag är det ju kanelbullens dag. Jag glömde ju helt bort det! Precis som så mycket annat som jag glömmer. Är på väg att bli senil. Men blev påmind på fika rasten när det bjöds på jätte goda kanel bullar till kaffet. Inte alls fel. Dessutom slank det i lite tårta ockå. Mumms... Jag är en sån gottegris...sådan matte sådan hund. Wilma är ju som jag. Men värre eftersom hon inte kan hejda sig överhuvudtaget. själv har man ju vissa spärrar...ibland..


Var till klubben igår. Men det var trist utan hundarna. De fick vara hemma. Längtade hem hela tiden. Men det var ju kul att träffa lite hundfolk. 


Ska börja klippa Wilma lite idag. Hon börjar se förskräcklig ut. Dessutom får man hjälpa henne när man går i skogen och det fastnar barr och små pinnar i hennes päls. Och det är nog så besvärligt tycker hon.


Härligt att det är fredag i morrn. Då ska vi åka bort efter jobbet. Födelsedags kalas. Det är ett gäng såna nu i oktober. Nu ska jag göra lite nytta. Såg en Cavalier idag igen. Jag klarar inte att se Cavalierer. Nån gång ska det få flytta in en liten Cavalier gosse till mig. Nån gång. De är så underbart fina. Men hur är det att ha en?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards