Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Kattis - 10 oktober 2007 17:28

Idag är det Wilmas dag. Hon blir sju år idag. Sju år har hon bott hos mig lilla pluttan. Hon blev gratulerad på jobbet av mig. Fick en skorpa. Kan låta lite torrt & trist. Men inte för Wilma. Hon blir överlycklig för allt som går att äta. Dessutom fick hon och Nemo nyss dela på en varmkorv! Mmmm mumma! Det var smaskigt tyckte de! Inte mycket till firande igentligen men senare ska hon få ett grisöra.


När Wilma var hundvalp var hon jätte liten. Hon är liten nu också med sina 6,5 kg. Men jag minns hur jag kunde ha henne i handen som en kattunge. Hon var sååå fin men det är hon idag med såklart. När jag hade haft henne i några veckor började vi på valpkurs. Hade ju inte haft hund förr så allt var nytt. Men vi sög åt oss allt som två svampar jag och Wilma. Vi lärde oss massor. Och jag kommer alltid att minnas känslan av att åka på de där kurserna för Lena Carlsson. Vi fick nämligen alla slags kurser som hon hade tills vi inte fick gå längre i princip! Det var sååå roligt så det finns inte ord att beskriva det!


Wilma var otroligt lättlärd, det är hon än idag..... Hon var verkligen en bra första hund för mig. Hon har lärt mig så mycket. Hon är en klok liten hund. Smart, för smart ibland. När man minst anar det tänker hon ut något....


Ja, och nu är hon sju år. Tänk att jag varit hundägare i sju år. Kastrerade Wilma för några år sen. Hon mådde jätte dåligt under löpen. Så så fick det bli. Hon har haft en jätte fin Black n Tan kostym. Nu växer pälsen på korsan och tvärsan. Hon är ullig och lite krullig som ett litet får. Dessutom har hon blivit lite mer bekväm och ganska så lat. Men hon är fortfarande aktiv. Vi tävlar inte längre. Dessutom blir det mindre träning när jag har två hundar, men en liten dos lydnad blir det nästan var dag.  Timmarna av lydnads träning slipper hon numer. Men jag tror hon är glad för det. Hon är ingen unghund längre. Däremot en dam i sina bättre år om man frågar henne själv.


Wilma är jätte rädd på nyårs afton när raketer och smällare fyller både dagar och kvällar. Å vad jag avskyr smällare och raketer.


Hennes höjdpunkt varje dag är frukosten och kvällis maten, den äter hon på två sekunder. Hon gillar att titta ut genom fönstret i vardagsrummet på ekorrarna som hoppar i träden. Ekorrar är underliga varelser tycker hon.


Villken tur att hon finns för vad vore min dag utan henne! Min kära lilla hund! Min lilla Wilma.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards