Alla inlägg den 29 oktober 2007

Av Kattis - 29 oktober 2007 20:41

........hunden har fått spel! Tränade för Mia. Ingenting fungerade idag. Jag vet, så är det ibland! Men att det kunde bli så här illa, det trodde jag inte.

Han kunde absolut ingenting.

Framfögående: fattade inte mycket. Han sprang ut fint på kommando ca två decimeter. Sen tog hans minne slut! Öhh..va...ska ja göra nu ra? Äh..jag går åt vänster och nosar i backen...jag kan snurra runt också! Jaha, är du i andra änden av kopplet?

Rutan: jaha här står det en massa grejjor sa Nemo. Öh..sen då? undrade han å sprang åt ett helt annat håll..... Vi försökte flera gånger. Nää det bara funkade inte idag.

En sak gick bra, jätte bra. Vi tränade lite stegförflyttningar till höger och till vänster. Det gick kanon!


Skulle belöna honom med en sån där liten pipis i tyg vid ett tillfälle. Vad händer! Han började jucka. Nää,tänkte jag. Det här har spårat ur. Totalt!!

Hunden juckar i luften. Jag sa till honom att han inte skulle göra så eftersom det ser....rubbat ut. Han gjorde inte om det. Kanske vimmlade det av flickor i hans huvud? Små svarta söta tjejer?? Nåt e fel idag.


Nu ska jag ta en kvälls hutt AloeVera. Ta en promenad med vovvarna. Sen ska vi sova. Den här dagen e konstig, min hund är konstig. Wilma har suttit å blängt på mig en halvtimma nu. Hon vill att det ska serveras kvälls mat.

-Otroligt dålig service på det här stället! Ska det vara såhär? inte undra på att man är dvärg!! tycker Wilma

Av Kattis - 29 oktober 2007 07:42

I går var jag på en AloeVera kväll hemma hos Jenny. Det var som en spa kväll kan man säga. Underbart! Gjorde några ansikts behandlingar med Aloe Vera produkter. Och nu ska jag börja igen, har inte druckit Aloe sen juni tror jag. Magen krånglar börjar få finnar i ansiktet, eksem på händerna och bakom öronen, börjar känna mig trött. Vet ju att det funkar! Dessutom får även Nemo och Wilma.

Ska handla på mig lite då och då, det är ju ganska dyrt.... Måste bara prova shampot och tvålen. Propolis krämen och Gellyn är bra för mina eksem. Tandkrämen är super effektiv och smakar jätte gott. Hundarna älskar den. De får jätte fina tänder av den. Jag med!


Idag är det träning för Mia. Våra tränings kompisar ska vara med idag. Hon ringde i går kväll. Hennes hund fick en livmoderinflammation. Och kastrerades förr förra veckan. Men nu mår hon toppen bra igen, underbart. Så ikväll är det sista träningen innan Nemos operation. Tänk om vi slapp eländet.....operationen alltså....Mammas lilla kille gillar inte sjukhuset längre...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards