Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Kattis - 16 oktober 2007 21:06

Tisadag idag. Varför vill man att det ska bli helg hela tiden? Har inget emot jobbet. Men fritiden och det lilla man är ledig är så värdefullt. Tänk om man hade mer av det!


Var till gymmet idag. Med syrran. Hon har blivit mer manisk än mig. Men det är så roligt. Är slut i armarna och magen. Det finns så många olika konstiga tränings maskiner. Och det är så mycket knappar så man fattar ingenting.


Jag har inte pussat på min lilla hund idag. Hon åt ju det där "bruna" i morse. Det brukar ta en dag eller så innan man kan tänka sig att hon blivit neutral igen. Hur äcklig får man bli? Hon är äcklig. Blir lika förbannad varje gång. Men hon tycker att det gör det samma. Hon bara måste äta.

Nemo fick leka med sim kamrat Tage idag efter jobbet. Han är en terrier. De har inte fått lekt sen Nemo opererades. Men idag var det dags att lattja! Nemo sprang som en galning. Tage fick göra vad han ville med Nemo. Brottas dra slita bita rycka hoppa på rida på, ja Tage gjorde det mesta men Nemo tyckte bara att det var kul. I sommras var vi ju på läger i fjällnora. Då beskrev Tomas Mohlin Nemo som en ganska "prestigelös hane". Det har han helt rätt i (när har han fel då?)!!


Nää nu ska jag gå en kvällis med Wilma och Nemo. Undrar om min käre sambo vill följa med? Antagligen inte. Det är nåt braigt program på tv:n om rally. Han är ju lite bil tokig. Fy vad tråkigt. Tacka vet ja hundsport!

Av Kattis - 16 oktober 2007 08:05

Man skriver mest hur fiiina söta underbara vovvar man har. Särskilt Wilma. Men inte i morse! Hon är en jädrans äckelpotta. Vad händer!! I morse när vi gick så spatserade vi i godan ro i den centrala delen av Storvreta. Lilla Hunden försvann bakom en buske. Ropade men hon var borta..... 


Blen lite lätt irriterad. Letade vidare och fann henne hängandes i en buske smaskandes på något BRUNT! Vet precis vad det var. När hon ser att jag kommer så smaskar hon bara ännu fortare. Alltså det är bara så vidrigt! Men det tycker inte hon.


Hon fick en rejäl "ramsa". Många svordomar blev det. Då såg hon först lite skamsen ut. Men det gick över lika fort. När jag slutat gormat rapade hon bara, ruskade på sig och traskade vidare! Bra start på dagen.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards