Direktlänk till inlägg 30 november 2008

SÖNDAG KVÄLL

Av Kattis - 30 november 2008 17:25

När jag kom hem idag, åkte till Jenny ett tag, hade Tobbe städat och skurat hela huset! Ja, huset är litet men det var på tiden att städa. Gud vad jag blev glad. Han är så rar. Nu står han vid spisen och lagar mat. Ja, är det inte fantastiskt? Jag behöver inte göra någonting alls. Han har även installerat den nya tvätt maskinen. Den är super modern kan man säga. Men lyse i luckan och en massa andra "onödiga men bra" finesser. Jag och hundarna har legat i soffan och kollat på dressyren från Globen. Jag älskar att titta på dressyr! De är fantastiskt duktiga och vilka hästar de har. Sen skulle vi ju titta på den här kändis hoppningen eftersom en på mitt jobb har lånat ut sin häst till en kändis där. Skita coolt! Men när är den då? Jag har missat det känns det som. Vill så gärna se. Jenny och jag tog en promenad. Sen försökte vi träna. Men Jenny var ut gängorna och det var jag med. Men jag är glad att det vi tränade på funkade hyffsat åtminstonde. Jo jag ställde upp koner och gjorde först vanliga inkallanden med ställande. Sen provade jag på olika avstånd, både nära och långt ifrån. Sen la vi in Jennys boll kastning som vi fick råd av Mia att göra. Det tyckte Nemo var skita kul! Han fattade ju inte alls vart bollen kom ifrån. Sen lade jag in lägganden. Svårt och hyffsat långsamt, men det ska vi nog få till tror jag. Nu på kvällen har jag och Nemo legat i soffat och gosat, han är en riktig gosgosse! Diezel har för övrigt snart växt om Nemo. Han har blivit lite mer bitig, en broiler gosse. Nemo försökte impa på Troja eftersom hon löper. Men det gick inget vidare hon är sur som en citron. Ha de!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards