Alla inlägg den 16 juli 2008

Av Kattis - 16 juli 2008 22:13

Kom på en kul grej. Klippte Tobbe nyss. Han har en enkel frisyr så jag klipper honom med maskin då och då. Han har tjockt hår och dessutom ganska ...spretigt...ja jag vet inte hur man ska beskriva hans barr men men.... Hursomhelst så kom jag på en gång för länge sen när jag klippte honom. Vi hade en sån där klipmaskin av lite billigare modell. Hans hår hade blivit några centimeter långt och det var dags att klippa... Jag började och det gick till en början bra. När jag klippt ungefär hälften pajjade maskinen. Där sitter Tobbe med en frisyr utan dess like. Jag insåg att det här kommer inte bli bra alls. Brukar inte skratta åt allvarliga missöden....men jag kunde inte låta bli! Jag skrattade och skrattade. Dubbelvikt stod jag med den trasiga klippmaskinen och tårarna sprutade av skratt. Tobbe var arg som ett bi. Han slog på maskinen och började meka med den. Men den var utom all räddning! Sten död kan man säga. Tobbe gormade åt mig att sluta skratta, det var ju inte ens roligt! Nää det var det inte och jag kände mig så elak men det gick inte att sluta. Hela kvällen låg jag och skrattade! Hur det gick? Jo Tobbe hade keps på sig dagen efter. Han försökte platta till det långa partierna hår som fanns kvar på huvudet. Sen ordnade det till sig med en ny klippmaskin. Ja ni skulle sett frisyren! Han såg rent ut sagt för jävlig ut. Numer när jag klipper så klipper jag super fort ifall det skulle inträffa nå't konstigt med maskinen. Men å andra sidan vad hjälper det att klippa fort? Går det sönder ser han ju förskräcklig ut igen! Nu skrattar vi varje gång det är klipp dags.....

Av Kattis - 16 juli 2008 20:26

Ja nu är lilla Wilma tjock om magen! Hon bröt sig in i sop påsen som det låg rester i sen taco middagen vi haft idag. Lilla tjocka hunden kan man säga.... Hon kan som sagt äta hur mycket som helst. Hon lär ju vara lagom fin i magen sen.


Jenny och jag har varit in till stan idag. Vi shoppade underkläder i massor på rea. Så kul! Jag ville shoppa mer men jag fick hejjda mig lite.... Sen har jag och Jenny tränat med hundarna. Det är så roligt när det går bra. Gjorde två  inkallanden med ställande med Nemo. Han tvärnitade. Det händer typ en gång på hundra. Så det kändes bra. Wilma fick gå igenom sin låååånga lista med trix. Hon kan till å med göra flera på samma gång. Troja fick träna snabba lägganden och fotgående. Lilla plutten Diezel fick öva på valp saker. Som inkallning, sitt och ögon kontakt. Han är jätte duttig. Nu har Stefan kommit vi ska fika och hitta på nå't skojsigt. Tobbe kom just hem med. Han har köpt ett nytt objekt till garaget. Han bygger folkrace bilar och åker land och rike runt och tävlar sen. Inta alltid går det bra, ibland går bilen sönder på en gång....

Av Kattis - 16 juli 2008 10:22

Ja då var det onsdag. Har tagit en morgon runda på 1 ½. Det var svettigt. När vi begav oss iväg vid åtta tiden var det kallt tyckte jag. Blåsigt. Hundarna var glada över att få gå en vanlig promenad hemma. Nemo kissade noga på utvalda platser. Wilma bar en stor pinne hela vägen. Måste vara tungt liksom, hon som är lite bekväm av sig... När jag kom hem hade Tobbe jobbat färdigt och var hemma. Har snokat runt lite på blocket. Brukar göra det, det är roligt att kolla in alla hund annonser. Nu ska väntar jag på att bästaste Jenny ska komma förbi, vi ska dra till stan och shoppa! Det blir nog en fika och en massa skit snack också!


Ha en bra dag!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards