Alla inlägg under juni 2007

Av Kattis - 9 juni 2007 17:58

Mammsen var ut på krogen går med sina kompisar. Hon är helt bakom flötet  idag kan man lungt säga. Både jag och Wilma har försökt få henne alert, men hon är som en tom påse frolic. Tråkig och innehållslös....Men vi är ändå lite slöa idag eftersom det är så varmt. Närmare kvällen hittar vi på något.


Vi låg allihopa i sängen i morse. Det var bamse mysigt. Jag rullade fram och tillbaka och matte kliade på min mage. Sen attakerade Wilma mig, hon var sannerligen busig. Matte var ju som sagt lite bakom flötet eftersom hon var på skojiga aktiviteter med sina vänner igår, jag försökte muntra upp henne med en morgon strumpa. Jag hämtade en av husses sockor och sen tryckte jag upp den i ansiktet på henne. Hon tyckte att jag var taskig så jag bestämde mig för att hämta en annan bra grej. Den bästaste grejen jag kunde komma på var Wilmas favvo mjukis djur, nyckelpigan. Till slut ragglade matte upp. Äntligen!



Av Kattis - 8 juni 2007 07:16

Vi klev upp som vanligt klockan fem i morse. Upp i ottan bar det av på morgon runda. Vi försökte gå runt Storvreta i rask takt. Men jag var inte särskilt rask i morse, men runt kom vi på en timma ungefär. Det var svalt så tidigt på morgonen. Både Wilma och Nemo tyckte nog att det var härligt med lite svalka på promenaden.


Vi stannade utanför pizzerian. Där finns ett staket som jag brukar låta Wilma och Nemo balansera på. Det är ganska svårt. Men Nemo var så taggad i morse så han sprang runt på staketet! Jag skrattade ganska länge åt honom, han är så trixig så... Wilma lubbar lätt runt på staketet. Men hon är mer intresserad av allt snusk som finns i buskarna. Kebab modell äldre eller har man tur kan man lyckas norpa åt sig en bit pizza som någon slängt i buskarna.


När vi kom hem från morgon promenaden kom jag på att jag måste ju leta efter min hus nyckel, jag lyckas alltid slarva bort den. Letade i huset letade på trappen och i bilen. Wilma sökte snabbt igenom bilen (men jag tror inte hon letade efter min nyckel snarare godis). Nemo hjälpte också till så gott han kunde. Han drog ut en rulle bajs påsar på gräsmattan. Sen sprang han med allting i munnen runt runt i stora cirklar. Jätte kul klockan tio över sex på morgonen......

Jag hittade nyckeln tillslut, den låg i bilen i min tränings väst.

Av Kattis - 7 juni 2007 15:08

...........det är såååå varmt och skönt ute. Synd att man inte kan sitta på en strand någonstans...


Igår var jag borta hela dagen. Jag åkte tillsammans med min kompis Jenny till Ljusdal, fram och tillbaka, det tog hela dagen. Ingen AC i bilen. Ganska varmt!! Det tog på krafterna, jag är helt slut idag. Tyvärr träffade jag inte vovvarna på hela dagen. De fick vara hemma med husse. Trist. Men man stoppar inte in hunden i bilen i onödan när det är så här varmt. Särskilt inte när ventilationen i bilen har pajat! På kvällen åkte vi till min äldsta brorsa som fyllde år. Det var trevligt som vanligt.


När jag kom hem vid nio på kvällen så blev Wilma och Nemo jätte glada att jag kommit hem. -Var har du varit hela våra liv? tyckte Wilma.

Ikväll är schemat späckat. Då ska jag åka till stan och handla. Ska ju på lite galej i morgon med mina arbets kompisar. Då lär man ju hitta nåt sommrigt att ta på sig.


I helgen ska jag försöka klippa både Wilma och Nemo. De börjar se vildvuxna ut nu. Och det kan ju vara skönt att vara lite korthårig när det är sommar. Kanske blir det ett dopp i sjön? Inte jag, men hundarna, de uppskattar det säkert.

Ha re!!



Av Kattis - 4 juni 2007 13:15

Nu är väl ändå sommaren här! Det är så varmt å skönt så man har inte alls lust att jobba. Men det är ju bara några veckor kvar till semester. GUUUD vad vi längtar!

I går fick Wilma spåra. Det tyckte hon var skoj. Hon var noga med apporterna och spårade jätte bra. Både Wilma och Nemo fick gå i en uppletande ruta. Har inte gjort det med Nemo förut. Men han hade inga bekymmer med det. Vi gjorde även lite budföring, och det är ju alltid lika kul!!

I morse var jag bamse trött. Har inte sovit någonting i helgen eftersom jag gick upp klockan fem i lördags för att hjälpa till med att lägga ut lägre spår till tävlingen som OTBK hade. Det var ganska roligt.

I söndags hade vi allmänlydnads kurs, jag är hjälp instruktör, och det var då vi spårade och hade trevligt.Vi hade jätte kul och de var så duktiga allihopa. Både hundar och mattar!


Wilmas kostym bara växer å växer. Hon ser återigen ut som ett jätte fluff. Måste ta fram saxen igen...jag tycker inte om att klippa och grejja, det tar för lång tid. Wilma kan tycka att det är ganska mysigt. Om två veckor ska jag å Nemo åka på utställning, så jag får nog klippa honom också. Ja ja...tar det sen....Nu ska jag fortsätta med mitt!!

Av Kattis - 1 juni 2007 21:45

Vi gick upp tidigt idag. Gillar inte alls att gå upp tidigt. När matte och Nemo gått upp kröp jag ner i min lilla korg och låtsades sova jätte tungt. Jag snarkade och tittade bara med ett öga, för att se vad matte gjorde. Just då tittade honner på mig där jag låg i korgen, typiskt, där blev man avslöjad! Stängde snabbt jag ögat och fortsatte zzzzzznarka. Matte traskade ut i köket och då kom jag på att det nog var dags för frukost! Hurra! Jag har längtat sååå! Men ack så fel jag hade. Det var visst inte alls nåt käk på gång. Vi gick ut på morgon promenad istället. Rätt okej, det regnade ju inte denna morgon.


Sen bar det av med bilen till jobbet i vanlig ordning. Efter jobbet så åkte matte till solariet. Vi fick vänta en stund i bilen.

När vi kom hem gick vi en promenad i skogen. Det var roligt. Jag hittade en brun hög i skogen som jag åt med förtjusning. Matte blev sur och rabblade långa haranger. Men jag har kommit på att när hon gör det kan man passa på att tänka på något annat. Tex. var nästa bruna hög kan finnas eller om någon grillade vid grillplatsen igår och kanske lämnade en korvbit till en liten behövande jycke som jag!


Rätt som det är så dyker de upp! Ja, de där små bruna djuren med lurviga svansar som springer omkring å retas! Hoppar i träd och ser allmänt fåniga ut. Ekorrar! De är roliga. Tittar på dem genom köks fönstret ibland. Ibland springer de på marken. Jag skäller ut dem också. Tramsiga små bruna djur....


Nemo har putsat på matte idag. På hennes ben. Hon blev nersölad av saliv. Varför? Efter att hon solat smörjde hon in sig med AloeVera hudkräm. Den är jätte god tycker Nemo. Han försökte till och med ta tuben med hudkäm där den låg ensam och övergiven på bordet. Men matte hörde honom och kunde avslöja stölden nästan omedelbart. Han är inte klok! Ta saker från bordet! Det är ju förbjudet, skulle aldrig jag göra! Jag har ju nästan aldrig tagit från bordet.....nästan ....aldrig.......näää....skulle ALDRIG jag....göra.....


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards