Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

HÄRLIGA FREDAG

Av Kattis - 26 oktober 2007 18:50

Har precis kommit hem. Jag och min syrra har varit på spinning efter jobbet. Det var tungt idag. Kände inte av min ischias nåt under passet. Men den jädrans foten gör fortfarande ont. Det är bättre, hoppas att det går över snart.


Wilma och Nemo har "råkat ut för saxen" som jag brukar säga. Var tvungen att börja ansa Wilma lite. Det tar emot, eftersom jag inte tycker att det är särskilt kul. Det värsta är att Wilma också tycker det e trist, inte så konstigt när man har en matte som tycker det e lite tråkigt... Men som sagt, har börjat lite smått. Hon var enormt ullig. Och blir såå söööt när man klipper henne. Hon blir så liten. Några säger hon är tjock. Men hon är inte det, det är all päls! Hon väger lika mycket som hon alltid gjort.... Och det ulliga är liksom på sidorna, dels på låren men också på resten av kroppen. Hon ser bred ut. Men hon ser ut som en pygme vovve när man klippt bort överflödet.


Tog å klippte Nemo också. Hans svans var ju bara för lång! Så jag kapade den typ tre centimeter!! Men det syns knappt. För den är fortfarande lång. Klippte av lite av byxorna också. Han såg lite ovårdad ut. Får fortsätta i helgen när jag har mer tid. Han tyckte däremot att det var jätte kul, precis som allt annat.


I morgon är det ju utställning, i Jälla. Men jag hinner nog inte dit. Ska träna klockan tio på Friskis, spinning. Sen ska jag promenera och träna lite med hundarna. Det känns viktigare än att traska runt på utställning. Men det skulle vara roligt att träffa lite hundfolk. Jag gör ju knappt det nuför tiden.

När Nemo tillfrisknat från operationen som är kvar, då ska vi träna på. Vi är tävlings sugna ju!


Nu ska vi gå ut på promenad ett tag. Sen ska vi ta det lungt. Ska ju upp tidigt i morrn!


Jag har anmält mig till en "gå omkring med stegräknare tävling"! Ska ha en stegräknare på mig i flera, många veckor. Det ska bli spännande att få ett hum om hur lite eller mycket man rör sig. Kanske vill man röra på sig ännu mer?? Går det att räkna om stegen i kilometer tro, det måste ju gå? Det skulle jag absolut villja göra. Vet ni att det finns stegräknare till jycken med! Men det är inget för oss. Säkert jätte bra....


Det är så härligt med fredag. Synd att helgen går så fort. Och i morron bitti kan man sova lite längre...

 
 
Ingen bild

Helena

26 oktober 2007 19:41

Fina kort! Kolla in utmaningen på min blogg!
Mvh Helena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards