Alla inlägg den 2 juli 2007

Av Kattis - 2 juli 2007 16:50

Besöket hos veterinären gick väldigt fort. Och bra. Vi ska tillbaka i slutet av månaden. Känns bra just nu åtminstonde... Det kom in en stor (för att inte säga gigantisk) staffe när vi var där. En gosse såklart, det var lite läbbigt eftersom ägaren knappt orkade hålla i den. Den spände sig och stirrade på Nemo. Sen började hunden att morra. Jag vet inte vad Nemo tänkte men det var inte samma sak som jag. Jag ville därifrån. Han morrade nerifrån från magen, då passade Nemo på att morra tillbaka såklart. Den hunden är säkert hur underbar som helst! Det är så tråkigt att bli rädd. Fånigt va? Ha hund men vara rädd för hundar ändå på nåt konstigt sätt. Nemo märker att jag är lite skraj tror jag. Är förstörd sen vi var till Finland och han blev påflugen av en bullmastiff. Jag är väldigt skeptisk till stora hundar sen dess. Särskilt om inte ägaren orkar hålla i den eller om den springer lös. Allt kan tyvärr hända! Den gången trodde jag att vi skulle stryka med! Hursom så talade jag lungt till Nemo gav honom några karameller och han slutade morra med en gång. Jag viskade i hans lilla öra att det var nog fel gosse att bråka med....Innerst inne höll han med tror jag!Har varit på jobbet idag som vanligt. Nu ska jag leta efter några grejor som jag köpte när det var NM för polishundar, då kunde man ju hitta fina saker till bra priser.. Lite kamp-rullar och en ny fin apportbock köpte vi. Men jag vet inte vart jag har lagt dem! Tror jag blir galen! Är så slarvig ibland. Hur lyckas man! Nu ska vi åka till min brorsa en sväng. Han bjuder nog på käk idag. Han har ju semester den lyllosen! Ha re bra!

Av Kattis - 2 juli 2007 07:32

Nemo vaknade i morse och kände sig jätte häftig! Han har vissa dagar när han är ganska tuff, tycker han själv alltså... Han ger av ett morgon vrål sträcker på sig som ett lejon och sen tuffar han ut i hallen. På morgon promenaden glömde han att jag fanns! -Jag klarar mig själv!tyckte Nemo. Då blir jag så irriterad. Nåväl...alla har vi våra dagar...


Ja nu är det måndag igen. Och det är sista veckan innan semestern. Tjohoo!!!

Bloggar vidare senare.....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards