Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

GÅRDAGENS TRÄNING

Av Kattis - 30 juli 2008 08:46

I går åkte jag och hundarna till UBK för att träna med Carina Maria och Malin. Vi satt i skuggan. Det var jätte varmt. Det blev mest snack och lite mindre av träningen. Men det är lika trevligt ändå! Men vi tränade ändå en hel del. Jag provade några skick på rutan med Nemo. Det gick super bra. Jag riktade inte in honom heller. Sen kommenderade Malin oss på treans ruta. Då är avståndet mycket längre och man ska själv kommendera hunden att ligga i rutan. Sen blir man kommenderad att gå som i en stor triangel (jag är kass på att förklara känner jag nu......) framför rutan. På tillbaka vägen ska man på tävlings ledarens order kalla in hunden. Har inte gjort III:ans ruta förr. Det gich hyffsat. Förutom att han satte sig upp när jag skulle vinkla andra höger, och när jag ropade på honom och det är meningen att han ska gå fot gick han bakom mig. Han tyckte det var sannerligen märkligt. Jag är nöjd med det! Var mest orolig för avståndet. Men det grejjade han jätte fint!


sen provade vi några inkallande med ställande. Mitt hat moment, det är så svårt! Har ju lärt mig ett litet trix av Tomas. Kasta iväg en godis. Medans han hämtar den så "planterar" jag en bakom mig. Nemo tror att jag kan trolla!!! När jag ställer honom finns alltid en bakom. Han har ingen aning om hur det kommer sig att det alltid finns en där men det gör liksom bara det! Ett tränings trix som funkar bra tycker jag. Vi har tjorvat med detta moment i evigheter, utan att det blir bra. Nu känns det ändå ok, han behåller farten och får till ett mycket bättre ställande än om jag ska kasta en boll (som jag dessutom nästan alltid råkar kasta på honom för jag är så kass på att kasta.....hur kul är det att få en boll i huvudet som belöning?).


Nu på morgonen har jag varit ut och gått med alla hundarna. Troja fullkommligt älskar när vi ska ut och gå. Hon liksom steppar runt i hallen och blir aldeless ivrig. Vi gick ganska långt i morse. Hon tycker det är spännande och ännu roligare tycker hon det är att möta andra hundar på vägen. I dag mötte Troja en Papillon, en Tax och en Collie. Hon blir lika tossig varje gång, igentligen fattar jag inte varför. Hon är ju van att träffa andra hundar.


Idag ska vi till min mellan brorsa. Hans son Albin fyller sju år. Jag tror jag vet vad han ska få av oss. Men vi får se. Ska åka in till stan sen. Måste förbi Mia och höra om det blir nån träning. Nu ska jag fortsätta med bokhyllan. Det kommer bli fint, jätte fint! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards