Direktlänk till inlägg 31 juli 2008

WILMA & JAG TRÄNADE IDAG!

Av Kattis - 31 juli 2008 10:48

I morse åkte vi till skogs, jag och Wilma. Där hade vi bokat spårning med Carina och Anna. Jag gick Wilmas spår själv. Anna och Carina gick ut spåren åt varandra. När vi gått ut spåren fikade vi och snackade en massa. Busy och Anna fick gå ut sitt spår först. Hon spårade jätte bra. hyffsat lungt och väldigt noga. Tonic spårade också super bra idag. Han tog sitt upptag skita bra. Wilma spårade också bra. Men det var sannerligen jobbig terräng för hennes dvärg storlek. Stackars Wilma fick hoppa fram i skogen idag. Men det gick det me'! Wilma fick första gången på länge göra saker själv med sin matte!


Nemo fick vara hemma med Troja idag. Jag ska spåra ikväll med Mia. Och sen har han ju varit lite halt på sin ena framtass. Har igen aning om vad som är fel. Bara det inte är nå'n fästing sjukdom eller skada. Men han är pytte halt och inte alls hela tiden. Vi får se vad som händer och sker. Jag kan inte se eller känna nå't konstigt.


Igår kväll var vi till brorsan och firade Albin som fyllde år, 7 år! Stora killen. Han fick ett par camo-shorts av oss och en Adidas t-shirt. Super coolt! Men han tyckte till en början att det var trist med ett "mjukt paket". Han vände på kartongen och skakade på den ihopp om att nå't mer nog skulle trilla ut. Han fick video filmer av Tobbe med monster bilar och andra slags tuffa bilar på. Typ jätte gamla video band som har legat i ett skåp här hemma i en herrans massa år som vi ändå skulle kasta bort. Men jag tror han vart glad över filmerna. Sen bjöds det på soppa och pannkakor och fika. Så smaskigt! Sen plötsligt kom Albin ut med sina nya outfit! Ja...det var kanske lite skoj ändå. Han blev jätte fin i sina kläder.


Bokhyllan är ihoskruvad och vi har nästintill städat färdigt. Det är fint hemma nu. Skönt värre efter några dagar i kaos! Jag ska ta och kasta tv bänken och vardagsrumms bordet också. Gammalt skit! Ska köpa nytt. Men jag har inte hittat nå't bra bord än. Vill ha ett ganska litet. Hmmmm.... jag har hittat en tv-bänk på Ikea. Det kommer bli super snyggt!!! Sen behöver jag nya persienner till sovrummet me'. Blommorna! Jisses när ska jag köpa blommorna? Har ju fått massor av bra tips nu på hållbara och tåliga blommor!!


Ha en fortsatt bra dag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kattis - 17 juli 2013 13:27

...........nästan ett år sedan jag bloggade! Just nu har vi semester. Helt underbart. Varje dag har det varit fullt upp, men inte idag. Fullt upp innebär mest hundträning faktiskt. I vintras gick jag en lydnads kurs med Eos hos E&T. På den kursen gic...

Av Kattis - 29 september 2012 09:04


..........börjar min lilla flatte bli lite större. Han är nu lite över fyra månader och börjar faktiskt bli en stor kille. Han är hur go som helst. Vi tränar på både med vardags bestyren med allt vad det innebär, lite lydnad, och vi har just provat l...

Av Kattis - 16 augusti 2012 06:36

För snart tre veckor sedan hämtade jag hem min valp. Han har fått namnet Eos. Jag har lite kass fantasi, men det är ett fint namn. Det har gått bra det mesta sen han kom hem. Han har haft lite trasslig mage, men det har löst sig. Nu mår han toppen oc...

Av Kattis - 4 juni 2012 19:06


I går gick Nemo och jag vårat tredje öppenklass spår. Likaså min syster Sussi och hennes cocker Mio. Vi fick båda två våra sista ettor. Tack gode gud! Flera har sagt att det är enkelt, men jag håller absolut inte med. Är väldigt glad och stolt över N...

Av Kattis - 15 maj 2012 20:38

Tiden går så fort. Min blogg innehåller inte så många nya inlägg. Vi tränar inte så mycket lydnad just nu jag och Nemo. Ska inte göra det heller, vi nöjer oss med att träffa gänget för träning en gång i veckan. Äntligen är vi igång igen. Men jag vill...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards