Alla inlägg den 26 juni 2008

Av Kattis - 26 juni 2008 21:55

Vi träffades idag igen för att träna lite sök. Det är så jäkla roligt! Nemo har lite svårt att släppa den första figgen som han hittat. När jag ska skicka honom igen på andra sidan så vill han gärna tillbaka dit igen. Men idag gick det ändå bra. Han sprang inte över som sist. Vi gjorde popupper på inte fullt så långt avstånd. Det roligaste var att vi provade med rulle i skogen idag. Han fixade det galant! Och han tycker det är såååå roligt. Han liksom skuttar tillbaka till mig med rullen. När jag säger "VIIISA", lubbar han automatiskt tillbaka till figgen! Duktig hund. Helt slut nu, precis som jag. I morrn blir det vila.... Anna's Busy var kanon duktig. Men hon tyckte rullen var lite onödig. Det funkade jätte bra för övrigt. Hon behöver bara träna  lite "rulle". Marias Chewie jobbade på bra med. Jag satt bakom ett träd och den första gången hittade hon mig inte. Då sprang hon på ena sidan om mig och det andra skicket på andra sidan om mig men den tredje gången sprang hon rakt på. Tog rullen och visade Maria var jag var någonstans. Schäfrarna springer ju så fort så fort så jag fattar inte ens att de hinner använda nosen..... En annan som springer fort är Tonic. Han har så otroligt mycket i huvudet. Men tyvärr gjorde jag en miss där i början, jag var figurant på ena sidan, trodde att han skulle ha rulle när han skulle få karamell så det var mitt fel att det blev lite tokigt i början. Då blev han förvirrad precis som sin matte och då började han göra annat. Sorry! Men det andra skicket han sprang på mig gick jätte bra! Då satt jag mer nära i rutan ( hur blir det nu??, bakåt? framåt i rutan?), han sprang direkt ut till mig, tog rullen tillbaka till Carina och visade sen vart jag fanns. Häftigt att se. Vi gjorde separata rulle övningar med Buzy och Wilma sen på slutet. Wilma skall markerar. Men idag tyckte hon nog att det var lite onödigt att skälla så många gånger. Carina tyckte att hon var som en grävling i backen, ja det ligger nå't i det. Tack för en rolig dag! I morgon ska jag ta lite sov morgon. Då ska jag börja  lite senare och ta en lång lång promenad med hundarna. Ska nog sova till 6:00. Natti natti!!!   

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards