Alla inlägg den 8 juni 2008

Av Kattis - 8 juni 2008 21:27

Vi har precis kommit hem från kvälls promenaden. Vi har varit ner till ån och hundarna fick bada. Vi var först vid ett bad en bit utanför Storvreta. Men det var jätte mycket folk där och badade så vi vände igen. Tror inte att de vill bada med Nemo! Då kom vi på att det går ju faktiskt att ta en tur i ån. Säkert väldigt äckligt där men det duger tycker jyckarna. Så de fick simma några vändor var och apportera en pinne. När vi skulle åka hem igen hände nåt! Jag gick först och hörde ett "pock" ljud! Vände mig om och såg till min förtvivlan att Tobbe stod och höll sig för ansiktet. Jag for fram och frågade om det syntes stjärnor och om det kom blod! Smart! Vart fick jag de frågorna ifrån? Han svor en väldans massa och sen avfärdade han det hela och han menade att det inte gjorde särskilt ont. Såg framför mig hur jag tog honom under armen och slängde in honom i skuffen och i ilfart körde till akuten....Shit också vart ska jag parkera? Sjukt va??!! Men jag tänkte verkligen så. Men som tur var så lät det värre än det var. Njaaa lite betong mot pannan...... Kan bara upplysa om att om det varit jag....då hade jag antagligen blivit väldigt upprörd och typ skit förbannad. Löjigt men sant. Det är vidrigt när det gör så där ont. Tobbe får troligtvis bara en bula i pannan. Stackars Tobbe! Nu ska vi glo på tv:n.

Av Kattis - 8 juni 2008 18:23

........var fylld med god mat och roliga spel. Ja så blev det lite öl och en pyttegrogg också. En hyffsad tidig kväll. Som avslutades inne framför tv:n pga en hel drös med myggor som förpestade tillvaron. Ur trevligt hade vi iaf. Vi spelade Dot, ett kortspel. Hundarna fick vara ute hela kvällen. Nemo lekte med sin Dixie. Lilla taxen Atlas är så charmig! Han är långhårig och har små knubbiga ben. Han och Nemo låtsades inte om varann. Wilma var lite sugen på tax....


Idag har jag varit in till stan. Försökt hitta kläder till nästa helg. Då ska jag på 80-års kalas. Men jag känner mig bara blek och fet idag så det var liksom lönlöst....Så trist! Sen bar det av till storebrorsan en sväng i Vattholma. Åååå vad jag önskar att vi bodde som dem! Idylliskt är det minsta man kan säga!!! Ska tjata på Tobbe att vi ska flytta vi med. Det går ju så tröööögt!


Nu har vi varit hos svärmor och grillat. det var trevligt och väldigt gott. Wilma och Nemo fick vara med. De tiggde sitt allra bästa! Nemo har blivit lika hemsk som lilla Wilma vad gäller att tigga.... Men det finns värre olater än så tycker jag!


Fick sms från Anna igår kväll att det var träning i morse hos Lisa. Jädrans också, hade verkligen velat vara med. Men jag vågade inte köra idag och dessutom sov brorsan och Jenny över här.... Synd! Jag är med nästa gång tjejer, bara det inte blir nästa lördag....då ska vi på kalas....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards