Alla inlägg den 20 juni 2008

Av Kattis - 20 juni 2008 17:34

...men det här tog banne mej priset. Vi tog en promenad och då mötte vi nån som Tobbe känner. Han tyckte att hundarna var mycket snälla som kunde gå lösa. Själv hade han en hund av terrier typ. Då frågade han om Wilma var en sån där Berner sennen hund? Visste inte vad jag skulle säga....undrar om han var full eller? Jag menar inte att vara snorkig...men en Berner sennen? Wilma är lika stor som nosen på en sån....ja ja... Jag har väl nämt tidigare den där gången jag var ute med  Wilma som valp och jag nästan blev utskälld av en farbror för att jag inte visste att det var en TAX jag hade skaffat! Talade om för honom att hon var en cocker/cavalier blandis. Då sa han till mig att jag hade nog blivit lite lurad...Javisst! Vad säger man....


Nedan lite bilder på min fantastiskt ovanliga Mini Sennen hund....6,5 kg och 30 cm i manken.....

Av Kattis - 20 juni 2008 14:36

Ja ni, nu har jag kämpat som en dåre på förmiddagen för att få Nemo till att skälla. Men icke. Men plötsligt kom han på det! Nu skäller han! Hurra vad skoj! Men han har ett gräsligt skall, då menar jag verkligen GRÄSLIGT! Han låter faktiskt ganska illa...Nu ska vi fortsätta på samma sätt.... Ska prova lägga mattan i rutan också så småningom. Fanken vad det är roligt när de listar ut själva vad man vill att de ska göra, det är lite det som är tjusningen med träningen...


Jag och Tobbe  ska inte göra nå't särskilt idag. Visst är vi tråkiga. Men det struntar jag i. gillar att ta det lungt. Fest får det bli nån annan dag. Vi har köpt midsommar mat som vi ska äta och en massa jordgubbar. Ska ta en längre runda ikväll med  jycksen. Ska försöka få med mig Tobbe....kommer antagligen inte gå någe bra....Det är underbart att vara ledig! Inte långt kvar till semestern....


Ha en trevlig Midsommar allihopa!

Av Kattis - 20 juni 2008 12:03

Har gått igen alla tävlingar jag har anmält till. Hoppas jag kommer med på nån åtminstonde...... Men det problematiska är att vissa av tävlingarna är låååångt borta och mitt i veckan. Men det får lösa sig. Den ena är tävlingen är efter min 30 års dag....hur ska det bli? Får fira födelsedagen en annan dag om jag kommer med. Måste prioritera.


GRATTIS!!! till brorsan Leffe och hans fru Annika som i morse fick en liten gosse! Grattis också till Lina Albin och Ronja som fått en pytteliten lillebror.

Hoppas vi får komma på besök snart och titta på den lille! Vad blir det för namn tro?

Av Kattis - 20 juni 2008 10:23

Har varit till stan i dag och handlat. Då kom jag över en mus matta. Så nu har vi varit ut på gräsmattan och tränat lite. Roligt. Sen provade jag med Wilma också. Det var en upplevelse. Wilma tänker så det knakar och hinner göra en miljon trix innan man hinner klicka för rätt beteende. Men sen fattar hon ju på en gång. Smart jycke! Nemo är lite mera långsam men också mer eftertänksam. Sen kom jag på att jag skulle lära honom skall när jag ändå höll på att klicka mitt allra bästa. Höll på hur länge som helst. Men Nemo skällde inte en enda gång. Han liksom kan inte. Hur gör man? Sen lubbade jag upp till huset och hämtade kampleksaken. Tänkte att det kunde få igång honom men icke... Tänkte också att jag skulle klicka bara han visade lite antydan till nåt gläffs eller så, men icke, Nemo var tyst som graven...jahapp det var det.... Måste komma på nåt klokt sätt att få honom att skälla. Det ska gå! Han skäller ju inte vanligtvis så mycket men ibland. Just det, jag ska få köra min brorsa Leffes Amazon. Det ska bli jätteskoj!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards