Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Kattis - 12 juni 2008 20:06

Längtar till helgen. Har funderat. På tävling. Idag var jag och tittade på en tränings tävling. Då blev jag naturligtvis sugen på att vara med men jag avstod för jag har inte haft en bra vecka och därför känns det inte bra att träna med Nemo så mycket. Men jag ångrar mig.....jätte mycket. Dumma jag...men det hade kanske varit tokigt. Nog om det nu. Jo det är ju lite speciellt att tävla. Med nerver och så. Jag är alltid nervös, så fort nån tittar. Tex på träningar och sån't. Man tänker att "vad gör jag här" eller "alla är bättre än mig". Tobbe har lärt mig en jätte bra grej. Han har sagt till mig att jag ska tänka att jag, eller vi-jag och hunden, är jätte duktiga. Att jag har anmält mig till den här tävlingen o tränat en massa. Vi är med för att vi kan det här och för att vi vet att det kan gå vägen!! Vi ska ha roligt! Det sitter så mycket i huvudet det är det jag försöker säga. Man är nervös för att det kanske står nån i publiken som har tävlat i nån högre klass. Skit i det! Kör! Jag är ju helt fantastisk som har tränat så flitigt. Och jag tycker att bland det finaste man kan få ut av allt det här är ju den där underbara tävlingen eller träningen när det bara funkar! Även om det bara är ett enstaka moment. Fattar nån vad jag menar? Nu är jag så trött att jag somnar snart...känns som om jag har försökt en timma att komma på poängen... Men det är bra att tänka liiiite för sig själv att man är jäkligt bra. Och det är ok att tänka att man är duktig på det man håller på med. Jag är så dålig på att tycka att jag är bra. Sen brukar min duktiga tränings kompis säga att det är ju inga robotar-hundarna alltså. Jag är absolut absolut absolut INGEN erfaren hund människa. Har bara tävlat pyttelite....men jag är pytteliiiite bra också som har gjort det....Nu ska jag gå till soffan och glo på tv:n. Är katastrofalt borta i huvudet. Fortsätter om detta i morrn. Tjing!!! Jo en sak till. En av mina önskningar här i livet är att tävla i elit klass. Det är mitt mål. Kanske om 30 år men jag ska banne mej dit! Jag kan! Jag kan ju bara hoppas att det blir med min kära Nemo, mitt svarta lilla yrväder!


Bilden är från en hemma tävling, Nemo och jag tog ett första pris i klass 1...en sån där bra dag man alltid kommer att minnas. Mattes duktiga hund, han är bäst i hela världen!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards