Alla inlägg den 9 juni 2008

Av Kattis - 9 juni 2008 21:24

Nemo blir väldigt påverkad av värmen. Det är därför han varit så slö och trött. Eftersom jag alltid tror det värsta. Nu är han sig själv igen. Sitt vanliga jag. Matte är lättad!! Nemo är mitt guld hjärta! Idag kröp han upp i soffan och ville bara sova brevid mig en stund. Bli kliad på magen och gnaga på tassarna. Han är min skugga den hunden. Han följer mig överallt. Ligger ständigt vid mina fötter. Det är jag glad för. Jag kan inte vara utan honom heller..... Nu är vi trötta efter dagens motion och kudden väntar....

Av Kattis - 9 juni 2008 17:43

Övertalade Tobbe att hänga med ut och springa. Nemo var inte svår att övertala. Wilma fick stå över idag. Hon var inte ledsen för det tror jag. Vi tar en promenad senare istället. Är förvånad över hur lätt det gick att springa. Knappt svettig. Lite håll i början och dessutom är den första biten jobbigast. Sen går det lättare. Nu är jag nöjd med mig själv. Men det är tur att det blåser lite idag annars hade jag nog inte tyckt att det var så lätt....


Nemo fick duscha i slangen både före och efter jogging rundan. Ville att han skulle vara sval innan vi började lubba. Duschen efteråt tyckte han var härlig. Sen sprang han som en makaron på gräsmattan och rullade sig kors och tvärs. Har fått en massa bra hund tidningar idag. Bla Canis. En jätte bra tidning som jag allt för sällan läser igenom ordentligt... Det har kommit en ny hundbok som jag skulle villja ha där....den heter:

Lydnadsträning i teori och praktik-Från grundfärdigheter till tävling! skriven av Cecilie Koste & Morten Egtvedt.


Men den kostar många många hundra lappar. Får se om jag kan lyckas spara lite..... Skulle verkligen villja lära mig en massa om targeting och sånt. Helst skulle jag villja gå en kurs som motsvarar den boken. Det är ju skillnad på teori och praktik. Just det! Vecka 30 ska jag och hundarna på läger! Tjohoo vad det ska bli skoj!


Av Kattis - 9 juni 2008 06:44

I morse när vi skulle gå ut ville inte Wilma följa med. Hon vägrade. Ville hellre ligga kvar med husse och sova vidare. Vem ville inte det!! Så Nemo och jag fick gå själva. Men det gjorde inget alls. För det första slapp vi stanna hela tiden. För det andra kunde vi gå mycket snabbare än vanligt. Så jag och Nemo avverkade nog många fler kalorier än vanligt. Dessutom var det vrål härligt väder så tidigt på morgonen. Svalt och lite blåsigt. Svetten blåste bort... När vi kom hem gick vi en kortare promenad med dvärghunden. Hon hade vaknat då och tyckte att det var trevligt att gå ut. Nu vankas det frukost. Sen ska vi till jobbet. Längtar jätte mycket till semestern, men det är flera veckor kvar...........

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards