Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Kattis - 25 juni 2008 21:25

Nu på kvällen har jag tränat på lite nya moment. Träffade Carina och Anna för lite träning. Vi startade med lite sök övningar. Lös rulle träning. Det var roligt. Alla hundarna fick göra den övningen. Nemo fattade galoppen på en gång. Det trodde jag inte att han skulle göra. Men det är svårt att gå från figgen med rullen om man heter Nemo. Då vill man ju visa personen att man har nåt helt fantstiskt i sin mun, och vad duktig man är som bär på den! Tonic var jätte duktig. Han till å med rullade på mig när han kom fram. Han är en galen Golden säger hans matte!  Annas Busy fattade på en gång. Hon är klippsk och lär sig fort. Lexi utförde övningen hur lätt som helst. Lilla Wilma fick också göra samma övning. Har tränat lite sök med henne för jätte länge sen. Sen kom jag på att hon är ju tränad att markera figuranten med skall! Så hon fick skälla istället, det är hon bamse bra på!


Sen gjorde vi lite av varje. Jag tränade lite framåtsändande med musmatta. Och sen visade Carina hur jag skulle börja öva på saktagåendet efter gruppen. Skit bra tips! Men guuuud vad svårt! Så kul att börja med något nytt. Sen blev det lite kryp och det gick skita bra. Har fått till svängarna lite nu. Men det dröjer nog innan det ser ut som Tonics kryp, det är bara så snyggt! Skall har jag ju lärt Nemo också. Men han kan ju bara skälla om jag står framför honom och glor på honom. Men nu rättade jag in mig vid sidan istället för tvärt om och det funkade jätte bra! Jo, just det vi gjorde budföring också. Carina fick vara mottagare och Anna fick stå som störning på mitten. Det funkade idag, blev så glad! Det gick bra för oss alla idag tror jag. Fick en svimmnings attack. Så då bjöd Anna på lite fika, tur det. Jag är slut den här veckan. Trött som en galning. Men jag hinner inte med allt. Och jag kommer ju ALDRIG i säng! tyvärr har hundarna inte fått nån längre promenad den här dagen. Det känns inte bra. Men det är inget att göra åt. Det går knappast nån nöd på dem tror jag?? Ha det bra alla!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards