Alla inlägg den 16 juni 2008

Av Kattis - 16 juni 2008 19:29

Passade på att åka med Tobbe in mot stan nu på kvällen. Han skulle till Micro för att köpa nåt'. Vi hoppade av och gick hem. Passade på mellan skurarna. Det är så härligt ute när det har ösregnat och varit åsk oväder. Svalt friskt och det luktar gudomligt i skogen! Luktar regn? Jo jag tror det, eller luktar det av regn? Härlig promenad fick vi. Vi hade sån tur att vi träffade ett äldre par med en jätte söt golden, modell äldre. Jag frågade om Nemo fick hälsa, naturligtvis tyckte de. Nemo putsade hennes öron nos och ögon. Hon satte sig ner och tyckte nog bara att han var jobbig.... Kan inte vara kul att ha Nemos slaskiga saliv i hela ansiktet. Wilma brydde sig inte om hunden hon skällde ut tanten och tiggde sitt allra bästa. Typiskt henne....

Jag vet fortfarande inte vad jag ska ta mig till farmors present. Ingenting tror jag. Har inte fattat än. När jag kom hem lagade jag middag. Men Tobbe kom inte hem. När jag ringde visade det sig att han fått ett akut jobb så det var mest att käka själv. Kul värre. Det är vad man får när man gör sig till!! Skämta ba'! han just idag ingen tränings motivation. Jag måste spåra med, men nää inte idag. Jag längtar tills lägret i sommar. Det hoppas jag blir roligt. I år är det första året Tobbe och jag gör en massa saker ihop på vår semester. Tiden går fort ju....jäklar...tio år har vi hållt ihop... ja ja så är det nu ska ta lite glass....det är jag värd...

Av Kattis - 16 juni 2008 06:15

Det är måndag igen, härliga helgen är slut. Vill ha semester. Men det är ett tag kvar. Misstänker att den här dagen blir lite jobbig. Men det är bara att ta tag i och göra så gott man kan. Vi har varit ut på en timmes morgon promenad. Attans vad tungt det var att gå upp klockan fem. Wilma ville inte gå ut, hon ville sussa vidare. Men till slut så... Fick två små träd av Tobbes föräldrar igår. Jätte fina! De grävdes ner vid vår uteplats. Det första Nemo gjorde i morse när han gick ut var att lyfta på benet.....stackars träd. Måste se till att det var en engångs företeelse, annars har jag urinförgiftade träd... Ja, han brukar inte kissa så nära huset  utan längre bort på tomten, men han var nog en enaning förvånad att de stod där och då måste man kanske kissa där....


Jag har absolut inte fattat att jag fått en present av min farmor, när ska jag fatta det? Vi pratade förresten semester hos syrran igår. Det vore så roligt om Stefan och Jenny kan hänga med på lite camping semester. När vi kommer hem från Öland funderar vi på att åka iväg ett tag till. Men vi vet inte om vi ska åka uppåt eller neråt... Jag vill helst åka neråt i landet, Tobbe vill helst åka uppåt. Spelar ingen roll igentligen. Nä nu är det dags för morgon bestyr....

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Nemo's gästbok

BILDER


Ovido - Quiz & Flashcards